Gå til innhold

Lengde på ettåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat vært på ettårskontroll med vesla mi og hs mener at hun ser ut til å kunne bli ganske lang. Hun målte nå 77 cm og var 10,6 kg. Er det så langt? Det er litt forunderlig at hun ser ut til å bli lang siden jeg er ganske liten (157 cm) og pappaen er rundt 180 cm.

Hva målte deres barn på ettårskontrollen? Og hvor lange er dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi var 74 cm og 9,7 kg på 1-årskontrollen.

Jeg er 171 cm og pappaen er 167 cm.. :)

Skrevet

Husker ikke 1-årskontrollen, men vi var nylig på en ekstrakontroll, pga en forsinket vaksine. Nå er hun 18 mnd og 78 cm. Men vi er lave, både jeg og pappaen.

Skrevet

Jeg målte gutten min på 10 mnd nå. Vet ikke helt hvor nøyaktig det ble, men fikk 78,5 cm to ganger. Han ER lang da, var 54 cm når han ble født. Pappaen er høy, 1.93, men jeg er bitteliten; 1.57. Vil nok tro jenta di er ganske lang, hun er jo jente også. :)

Skrevet

Jeg har værtfall lært at det kan gi en indikasjon på slutthøyde ved å måle høyden ved 2 års alder. Fødselslengde har ingen ting med slutthøyden hos en person å gjøre.

Skrevet

Ja, mener å ha hørt det jeg også. Og skulle vi gå ut fra fødselslengde så var hun jo ganske liten, 48 cm :)

Skrevet

Hehe, ja jeg var selv bare 46 cm ved fødsel, brødrene mine var også små husker ikke nøyaktig men de var ikke over 50 cm værtfall. Mener eldstebroren min var 46 cm ved fødsel og liten leenge. Helt til puberteten. Alle brødrene mine er over 180 høye. Jeg selv er 1.60 :)

Skrevet

Jenta mi var 80 cm lang10.9 kg. Jeg er 176 mannen er 187. Sier hun er lang nå men det er fortidlig å si om hvor lang hun bli.

Skrevet

Lillebror her i huset var 81 cm på 1års kontrollen, og jeg syns huske storebror også var ca 80 cm. Begge er store gutter da, har det etter pappa'n som er 194 cm høy. Selv er jeg 174 cm, så jeg er vel ikke noen mini akkurat, selv heller. Storebror var 98 cm da han var 2 år, noe som kan stemme med teorien om å doble høyden ved 2 år for å få voksen høyde. Han vil da bli ca 196cm, noe som ikke er utenkelig...... Må si jeg tror det blir rart om 15-18 år, da er jeg nok omringet av menn på rundt 2 meter..... Hihi!

Skrevet

Jeg mente ikke at fødselslengden hadde noe så si for slutthøyden, jeg bare sa at min gutt hadde vært lang helt fra fødselen av.

Skrevet

Jenta mi var 76,5 og 9,8 kg på ett års-kontrollen. Gutten min var 84 cm og 11,6 kg.

Jeg er 163 og mannen min er 196.

Skrevet

jenta var 79 cm og gutten var 78,5 cm

Skrevet

Mine to jenter var:

1. 72 cm og 8380 g

2. 72,5 cm og 8250 g

Jeg er 165 cm og mannen ca. 170 cm.

Skrevet

Husker bare at gutten vår var 84,5 på 15-månederskontrollen. Er ikke str 80 cm ett år ca? Altså er alt mellom 76 og 84 ganske vanlig?

Skrevet

Lillegutt var 78,5 cm og 11,4 kg på ettårskontrollen.

Jeg er 1.59 og pappaen 1.88

Nå er han snart 22 mnd og er 87 cm lang.. Er ikke lenger den knøttlille babyen på 49 cm ;)

Skrevet

Rockejenta vår var 77cm og 9,6 kg. Fikk beskjed om at vekta var akkurat midt på treet og lengden litt i overkant.. Vi er forresten 171cm og 184 cm selv

Skrevet

Storebror var 77,5 cm (9,5 kg) og lillesøster var 77 cm (8,8 kg) då dei var 1 år. Begge var lange ved fødsel (54 cm), har heile tida vore littegrann over gjennomsnittleg lange.

Skrevet

Mine var:

84 cm - gutt

76,5 cm - gutt

77 cm - gutt

74 cm - jente

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...