Gå til innhold

Gleder meg ikke til sommeren i år

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år blir det ikke noen ferie på meg. Jeg har ikke råd til å ta ferie rett og slett. Var sykemeldt store deler av fjordåret, mistet jobben og har hatt noen oppdrag for vikarbyråer etter det. Har regnet på det og de feriepengene jeg får utbetalt tilsammen fra alle steder dekker knapt nok en mnd. med regninger for meg. Kjenner jeg blir rimelig frustrert for jeg er tvers gjennom sliten. Kan ikke godt sykemelde meg heller.

Er kjempe frustrert og lei meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjedelig det der. Du får kose deg hjemme. Hvor gammle er barna dine?

Skrevet

Det er mange som ikke har råd til å reise bort på ferie eller kan ta mer enn en eller to uker ferie. Spesielt i den situasjonen du er i.

Om du er sliten kan du slappe av hjemme noen uker og så komme til bake til jobben opplagt.

Mange blir bare mer sliten av å reise bort.

Skrevet

Uff, stakkars deg. Tenk at du ikke får ha ferie... Men særiøst, det er EN sommer. Det er mange som ikke får noen sommerferie av diverse grunner og jeg må si at jeg ikke føler noen mer sympati med deg enn med andre som må bruke sommeren til jobb. Den kan jo like fullt nytes...

Og at du i det hele tatt tar opp sykemelding i denne sammenheng synes jeg sier litt om din moral.

Sorry

Skrevet

Er ikke det at jeg ikke har råd til å reise bort som plager meg, men jeg har ikke råd til å ta ferie. Jeg må jobbe for å få det til å gå rundt :-(

Skrevet

HÆ? er det umoralskt å være sykemeldt når man er syk nå? Den der skjønner jeg ikke. Jeg var DESVERRE sykemeldt store deler av 2010 med god grunn.

Skrevet

Jeg skjønner godt at det er kjipt, har hatt det sånn mens jeg var alene m barn og studerte. Men turistforeningen har mange flotte hytter som det er gratis å være på hvis man er medlem, og det er ikke så dyrt å være medlem der. Kanskje det går an å kun være medl i barnas turlag, det koster 120 kr i året tror jeg + 100 kr for universalnøkkel for ubetjente hytter. Ligger masse flotte hytter rundt om i Norges land som man kan bruke fritt, på fjellet, rett ved tjern osv. Sjekk turistforeningens sider, de har også egne kontor rundt om i noen byer.

Unger elsker å være i naturen og på fjellet, det er ihvertfall min erfaring. Og det er en vel så bra ferie som å bruke tusenvis av kroner på dyreparken og lignende steder :))

Skrevet

Jeg forsto det ikke slik at hun var syk, men at hun vurderte å sykemelde seg for å få ferie. Og ja, det synes jeg blir feil. Er man syk er det selvsagt en helt annen sak. Mye mulig jeg ikke leste innlegget godt nok.

Skrevet

Nå må dere hønsene lære dere å lese innleggene før dere skyter! HI sier jo at hun ikke har mulighet til å ta fri! Hun har ikke nevnt et steike støv om dyre ferier, hun har heller ikke nevnt et plukk om at hun ville sykemelde seg. Tvert om, hun skrev at hun ikke kunne sykemelde seg pga ønske om ferie. Hjelpe meg.

Skrevet

Heller du som må lese anonym 09.13

Hun skriver

" Har regnet på det og de feriepengene jeg får utbetalt tilsammen fra alle steder dekker knapt nok en mnd. med regninger for meg."

Altså kan hun ta ferie, men ikke råd til å reise bort.

Skrevet

En sommer uten ferie er kjipt, men de fleste av oss har opplevd det en gang og flere. Livet er sånn innimellom. Det er kjipt, men til å leve med.

Skrevet

09:13 her, 08:53 er også HI, om du hadde brydd deg med å lese skikkelig. I Det første innlegget skriver hun at hun såvidt får det til å gå rundt, og senere skriver hun at hun ikke kan ta ut ferie. Jeg kan lese, ellers takk. I tillegg har jeg empati, og jeg prøver å oppføre meg som folk selv på nettet.

Skrevet

HI tilbake igjen

Nå har jeg lest innlegget mitt flere gangern og skjønner ikke hvordan det kan missforstås. Jeg har rett og slett ikke råd til å ta ferie nei. Vi sliter økonomisk. Så i år får de mann og barn være hjemme og ha ferie, kanskje reise på hytta til en i familien, mens jeg jobber. Kommer til å bli kjipt.Kommer ikke til å sykemelde meg nei, men det er det jeg har blitt anbefalt å gjøre. Samtidig så kjenner jeg at jeg ikke er frisk enda heller. Men å være i 100% jobb har første prioritet så får husarbeid og familie komme etter det. Venner kan jeg ikke huske sist jeg hadde ork til å besøke eller ha besøk av. Hadde økonominen vært bra så hadde jeg forsøkt å finne en jobb med redusert arb.tid.

Til dere som forsto innlegget mitt riktig.. Tusen tusen takk. Det har vært to tøffe år nå, hvor det siste har vært verst. Skjer for mange negative ting og for lite positive. Noen ganger trenger man å få "tømt" seg litt. Det er begrenset hvor mye man vil pøse på mannen og veninner, så da er det fint og ha et sted man kan være annonym og pøse det ut der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...