Gå til innhold

Hvorfor er NAV slik...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte os i august 2010, og fikk avslag på den siden de ikke hadde fått barnefars nye adresse. Jeg sendte inn en klage.

Den doble barnetrygda ble innvilget FØR jeg fikk avslag på overgangsstønaden, og jeg hadde dermed allerede fått innvilget dobbel barnetrygd, selv om overgangsstønaden var avslått.

Fikk et brev fra NAV hvor det sto at barnetrygda skulle revurderes pga avslaget på os'en.

For ca 1 uke siden mottok jeg et vedtak fra NAV som sier at barnetrygda er innvilget for enslig forsørger på grunnlag av opplysningene jeg hadde sendt til NAV (om at jeg er aleneforsørger)

jeg har enda ikke hørt noe fra os'en..Hvorfor blir ikke begge to behandlet samtidig, siden det handler om det samme? Og kan det være at jeg får avslag på os'en, selv om jeg nå har fått innvilget dobbel barnetrygd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette med utvidet barnetrygd skjer automatisk og veldig fort. Da jeg fremdeles var gift med barnefar, men meldte flytting for meg og barnet til en annen leilighet så fikk jeg automatisk utvidtet barnetrygd fordi de bare gikk etter flyttemeldinga og så at jeg bodde alene med barn. Søkte ikke om noe. Og dette var før vi hadde tatt ut seperasjon, så var jo før jeg kunne søke om OS. Så disse henger ikke sammen.

Eneste rådet jeg her er å ringe NAV og spøre hva som har skjedd med søknaden din.

Skrevet

Fordi det er to forskjellige saker. de behandles ikke sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...