Gå til innhold

Jeg må fortelle

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere en ting. Jeg er så glad!

Før helga så ringte samboeren meg på skolen og fortalte at en eller anna kattejævel hadde vært og pissa i vogna. Både stoffet i vogna, kalesjen og voksi-posen var tilgrisa og lukta stygt.

Jeg var rådvill og tenkte at det var bare å kassere hele sulamitten, men vi har ikke råd til ny vogn og pose. Jeg kontaktet renseriet, for posen står det jo på at den ikke tåler vask, men skal renses. De kunne fortelle at voksi-poser med kattepiss hadde de fått inn flere av, men ikke greid å få de luktfrie.

Siden posen var ødelagt likevel så var det jo verdt forsøket å vaske den i maskina tenkte jeg. Så tenkt, så gjort! Først skylleprogram med litt eddik i vannet, deretter ullprogram med parfymefri milo og litt mer eddik i skyllevannet og deretter en skylling med bare vann for å få bort eddiklukta. Posen er nå ren, hel og luktfri! Jeg gjorde det samme med vogna. Hele det stoffet som er i sittedelen av vogna kan jo tas av og vaskes, så den fikk nesten samme behandling. Eddik, vaskemiddel og eddik på finvaskprogram og ekstra skylling. Resultat: Rent og luktfritt!

Kalesjen var litt verre, siden den ikke kan vaskes i maskin, men den ble skylt i dusjen, spraya på eddikoppløsning, skylt og vaska med svamp og skylt igjen. Nå står den til tørk, men det lukter ikke kattepiss av noe lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra! =) Er jo så kjedelig at man må kaste hele vogna + posen bare fordi en katt har vært oppi den. Godt tips er å bruke myggnettinga om vogna står ute ;) Da slipper du det problemet neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...