Gå til innhold

Rett til fødselspenger


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forstått det slik at man må ha jobbet 6 av de 10 siste månedene for å få rett til foreldrepenger. Men det har vel ikke noe å si om man ikke har vært i samme jobb de 6 månedene? Jeg er nå ansatt i et firma, men lurer på å starte mitt eget AS før jeg evt. går ut i permisjon

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg mener at det ikke spiller noen rolle om det er samme jobb eller ikke:) Lykke til.

 

Er forresten trønder selv, termin i okt. Du ?

Skrevet

tror ikek det har noe å si så lenge du ikke har hatt et stort opphold. men ville sjekket nøye, siden du tenker på eget AS. er nok en god del tricky regler rundt det, og nav er ikke alltid snudd med godviljen til. vet for eks at før var det slik at om du var selvstendig nøringsdrivende måtte du tegne forsikring senest 10 mnd før fødsel, pga disse foreldrepengene. men det er visst endret nå. kan allikevel ikke tenke meg det er noe særlig "lettere". jeg ville iallefall undersøkt nøye med noen som kan , å ikke stole på noe du får høre her. det kan koste deg dyrt :)

 

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...