Trønderpia Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Har forstått det slik at man må ha jobbet 6 av de 10 siste månedene for å få rett til foreldrepenger. Men det har vel ikke noe å si om man ikke har vært i samme jobb de 6 månedene? Jeg er nå ansatt i et firma, men lurer på å starte mitt eget AS før jeg evt. går ut i permisjon
elli1605 Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Hei! Jeg mener at det ikke spiller noen rolle om det er samme jobb eller ikke:) Lykke til. Er forresten trønder selv, termin i okt. Du ?
Mave10 Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 tror ikek det har noe å si så lenge du ikke har hatt et stort opphold. men ville sjekket nøye, siden du tenker på eget AS. er nok en god del tricky regler rundt det, og nav er ikke alltid snudd med godviljen til. vet for eks at før var det slik at om du var selvstendig nøringsdrivende måtte du tegne forsikring senest 10 mnd før fødsel, pga disse foreldrepengene. men det er visst endret nå. kan allikevel ikke tenke meg det er noe særlig "lettere". jeg ville iallefall undersøkt nøye med noen som kan , å ikke stole på noe du får høre her. det kan koste deg dyrt lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå