Gå til innhold

manuell eller elektrisk brystpumpe..?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MANUEEEEEEEEEEEEEEEELL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Elektrisk suger, spør du meg ;)

Skrevet

Elektrisk uten tvil.

Manuell er grei å ha i veska hvis du skulle hoppe over et måltid og må pumpe en sjelden gang.

Men skal du pumpe regelmessig er det elektrisk som gjelder.

Skrevet

Ehehehe, men ikke godt nokk, altså ;)

19:38

Skrevet

Elektrisk. Jeg kjøpte meg manuell, men kasta den i ren frustrasjon etter å ha brukt evigheter på pumping med dårlig resultat

Skrevet

Men det er jo det som er poenget, en pumpe skal suge.

Skrevet

elektrisk, manuell er no dritt

Skrevet

Jeg ahr hatt begge deler og må si at den elektriske gjorde jobben nærmest dobbelt så raskt :) Vi leide :)

Skrevet

Elektrisk. Fikk det aldri til med manuell og endte opp med å selge den.

Skrevet

Jeg har avent sin elektriske som også kan brukes som manuell, og jeg syns uten tvil den manuelle virket best.

Skrevet

Kommer ann på hvor mye du skal bruke den, selv har jeg manuell, da jeg sjeldent bruker den, men skulle jeg måtte troppe opp det, så kjøper jeg elektrisk

Skrevet

Jeg lo av den elektriske. Den fikk ikke ut noe hos meg. Den manuelle er akkurat like bra.

Eneste forskjellen på de to i praksis er at du slipper å trykke på håndtaket. Men fordelen med at du gjør det, er at du pumper i det tempoet du kjenner er nødvendig på en måte. Vanskelig å forklare om du ikke har ammet selv og vet hva jeg prater om.

Skrevet

Atså penget mitt er at det ikke er noe poeng i å investere i en elektrisk om du ikke er redd for å få vondt i håndleddet :)

Manuelle funket mye bedre for meg enn elektrisk.

Annie, over.

Skrevet

Det er, som du ser her, veldig individuelt hvilken som virker best. Men med utgangspunt i at begge virker bra, er den elekriske mye mer effektiv og rask. Samtidig har det mye å si hva du skal bruke den til. Trenger du å pumpe mye og ofte er det nok mest praktisk med den elektriske.

Skrevet

Jeg pumpet i 5 mnd. De første to med manuell fra avent, men til slutt ble jeg så himla lei av den (den lille pakningen inni der ramlet ut, og da ble vakumet borte. Og selvfølgelig akkurat når melka løsna... ARG). Kjøpte da en Medula dobbel elektrisk pumpe på e-bay. Himmelsk i forhold, men brystene ble bedre tømt med den manuelle. Så jeg fikk mindre melk med den elektriske.

Skrevet

da jeg hadde problemer med å få nok melk og måtte pumpe hver andre time i en uke ganger to så lånte jeg en elektrisk (stor!) på sykehuset som var effektiv som få.

kjøpte en elektrisk på apoteket og den var helt på trynet,MYE heller manuell enn en treeeeeeeeeg elektrisk en du kjøper for en 500-1000 kr på apotek iallefall!

Skrevet

Kommer ann på hvor mye du skal bruke den..

Elektrisk er vel mye dyrere enn manuell

Jeg har 2 barn og har brukt begge deler. Anbefaler elektrisk hvis du skal pumpe mye!!

Skrevet

Anbefaler elektrisk. Jeg fikk senebetennelser i begge armene ved bruk av manuell.. Haha... angrer på at jeg ikke kjøpte elektrisk tvert..

Skrevet

Elektrisk er best. Brukte manuell og det endte med brystbetennelse fordi den fikk ikke tømt brystet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...