Gå til innhold

Hvordan komme seg igjennom en depresjon???

Anbefalte innlegg

Skrevet

For jeg går nemlig på tryne igjen og igjen....

Jeg er kronisk trøtt,sliten og lei. Sover mye og spiser dårlig. Kan sove på dagtid,men alikevel være stup trøtt kl 22. Er ofte irritert og sur,kjefter og styrer. Har dårlig samvittighet for alt og alle,og føler jeg blir dratt i alle retninger. Strekker rett og slett ikke til på alle områder.

Jeg har tidligere vært sykemeldt i nesten ett år,og nå er det i gang igjen. Føler jeg sakte men sikker ter på vei mot stupet.

Jeg jobber 100 %, har 4 barn,hvor to har ADHD, har en mann som reiser halve året . Jeg er lite flink til å si nei,og tror jeg skal klare alt.

Prøver å si til meg selv "nå må du ta deg i sammen",men klarer ikke å få hode over vannet.

Noen tips og gode råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psykolog og/eller medisiner og lære seg å si nei.

Er det slik at du holder dette hemmelig fra omverden? At du presser deg til å leve som en som ikke er syk og vil at alt skal være perfekt?

Har du forresten vært hos lege for å se om det er noe fysisk som bidrar til dette?

Skrevet

Jeg gikk så lenge at jeg ble sykemeldt og sov i nesten en måned i strekk.

Så begynte jeg å legge om kostholdet og jeg gikk turer hver dag (jeg tvang meg selv opp av senga og ut i skauen eller ut på ski). Jeg lagde lister over ting jeg skulle gjøre hver dag og hver dag skulle jeg gjøre noe fint for meg selv, som en oppmuntring (det var å ta fotbad, ta meg tid til å lekke neglene, se en god film etc.).

Og sakte, men sikkert løsnet ting. Det gikk nesten 1 år før jeg var frisk igjen, men det som "reddet" meg var faktisk et bedre kosthold og myyyye frisk luft.

Skrevet

ps. jeg sto på venteliste til psykolog i løpet av det året jeg gikk sykemeldt, men fikk aldri komme inn.

innkallelsen kom tre måneder etter at jeg var blitt friskmeldt igjen.

19:04

Skrevet

syns du skal sykemelde deg igjen. gjøre son sist godt kosthold og mye frisk luft. du vet at dette fungerer. sett deg opp på ny venteliste for psykolog. det er surt å måtte sykemelde seg men, værre om du sliter deg helt ut igjen, da tar det jo enda lengre tid å komme seg igjen.

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...