Gå til innhold

Blir så sint på søsteren min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for tiden sykmeldt pga utbrenthet, og jeg har det mildt sagt helt jævlig, er helt knekt psykisk.

Var til legen i dag og fikk ny sykmelding på 3 uker, snakket med søsteren min om dette og da sier hun at hun skulle også ta kontakt med legen, for hun ville også ha FRI så lenge, for hun hadde mer lyst til å være hjemme enn på jobb...blir så provosert, at hun ikke kan skjønne alvoret, det er faktisk ikke moro å være sykmeldt, jeg vil aller helst ha det bra å være på jobb.

Jeg har hesten min til henne, så kan ikke droppe kontakten, har mest lyst til å flytte hesten, for den negative måten hun er på gjør meg bare verre. Hun blir sur for at hun må gå ut døra å fore hestene, for at hun må måkke boksene, fylle på vann til de. Når jeg gjør det må jeg jo faktisk også kjøre bortover, men jeg klager ikke, for jeg har jo selv valgt å ha hest. I neste øyeblikk så ser hun på nett etter en ny hest, og driver å ringer på andre hester, for hun vil ha flere..

Blir så frustrert at jeg må få ut litt..!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun høres litt kjip ut, men jeg stusser litt på det med hesten. Er det slik at hun passer hesten, mater den, måker etter den og har alt arbeidet med din hest? Betaler du henne for jobben eller bare forventer du at hun gjør det?

Skrevet

HI her.

VI har en hest hver så er to hester på stallen. Vi tar å mokker annenhver dag, og jeg tar som oftest morgenforinga, og ungene hennes tar middagsforinga i ukedagene.

Skrevet

Jeg vil gjette HI sin søster også har en eller flere hester og de gjør det som vi gjør her. Arbeidet deles mellom hesteeierene. Ene dagen tar en allt arbeidet med hestene neste dag tar en annen allt arbeidet også videre. Sånn at om man ikke har planlagt å ri trenger man ikke reise ut hver dag.

Skrevet

Skjønner (jeg kan ikke så mye om hester og ordninger), og da er hun definitivt kjip og surken!

18:47

Skrevet

STAKKARS hester!

Håper virkelig de ikke lider fordi din søster er lat :(((

Skrevet

HI her.

De lider ikke da, hun gjør jo det hun skal, men ikke med ett smil for å si det slik.

Det er ikke så mye jobb med hestene da, de blir for tiden ikke brukt noe spesielt, den ene er unghest (=litt bakketrening), den andre har vært syk, og er så tynn at han brukes bare litt fra bakken, blir etterhvert litt mer trening på han da, men det er mitt ansvar da.

Skrevet

det er uakseptabelt av henne å snakke slik til deg,

men du høres ut som om du er i et dilemma da hun tar seg av hesten din, og at du da "må" sluke dritt fra henne. kan du flytte hesten så hadde jeg nok gjort det. og rett og slett kuttet mye av kontakten til du blir bra igjen. for slike folk vil man ikke ha rundt seg når man ikke er bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...