Gå til innhold

økonomiske rettigheter i svangerskapet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette har jeg også lurt på. Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid. Jeg fullfører utdanning til våren, så jeg jobber ikke fullt. Jeg er fast ansatt i en helgestilling, med jobb hver tredje helg. Utenom dette tar jeg ekstravakter. Har en inntekt på mellom 8-12000 i mnd, utenom stipend/lån. Dessuten har jeg fått et ferievikariat i sommer hvor jeg jobber fullt fram til termin, med noe høyere lønn enn jeg har nå (siden jeg er ferdig utdannet).

 

Hva har jeg rett på egentlig? Jeg jobber ikke nok til å få full dekning vel? ettersom jeg forstod må man ha jobber fullt i min 6 mnd de siste 10 mnd.

 

Føler jeg detter litt utenom, siden jeg ikke lenger har rett til å få penger fra lånekassen heller.

 

Noen som vet mer om dette enn meg? Kanskje jeg bekymrer meg unødvenig mye, men ønsker virkelig ikke å ha dårlig råd i denne fantastiske tiden!!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ha jobbet fullt, du får foreldrepenger ut i fra den inntekten du har hatt de siste mnd. Dvs at hvis du har en inntekt på 12000 hver mnd og velger den korteste permisjonen vil du få 12000 pr måned til permisjonen er ferdig.

 

Det meste står egentlig her: http://www.nav.no/Familie/Svangerskap,+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

Det meste står på NAV sine sider. Man må bare bruke litt tid på å sette seg inn i det.

 

Du må ha hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de siste ti månedene før stønadsperioden starter for å få støtte. Ellers blir det vel engangsstønad?

 

Les her:

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+til+far+ved+f%C3%B8dsel+og+adopsjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

Dersom man er student og jobber deltid kan du ha rett på BÅDE støtte fra Lånekassen som "erstatning" for lån/stipend i TILLEGG til støtte fra NAV for deltidsjobben din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...