Gå til innhold

Noen til middag og resten til...


Anbefalte innlegg

Skrevet

kaffe, kaker og fest? Huff, dette er ikke lett. Vi er forholdsvis unge, 24 og 27 da vi gifter oss. Har to barn, og ikke alt for mye og rutte med men vil jo ha ett fint bryllup.

Jeg har ikke så stor familie, men han.. Huttemeitu.. Halve Gudbransdalen....

Min familie + nærmeste venner blir ca 23 hans familie og ett par gode kompiser blir 50 stykker og mulig flere.. har ikke regnet med barna...

Vi hadde tenkt ett budsjett på 50.000 utenom kjole, dress, klær til brudesvenner for det har vi allerede kjøpt billig på finn.no :)

Jeg lurer på om det er "greit" og be de nærmeste på middag..

Foreldre, faddere(våres)Forlovere,Søsken, barna våre, bestevenner,besteforeldre til middag??

Og resten av venner, tanter, onkler, søskenbarn osv til kaffe, kaker og fest? eller er det heeelt på jordet? Vet om mange som gjør det men folk har jo forskjellige meninger... Jeg vil heller ha 50 til middag enn 70-80stk.. ønsket meg jo noe lite..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir rart om dere ikk innviterer tanter og onkler til middag..

 

Isåfall bør dere invitere kun famillie til middag og så invitere venner ol til kaffe og kake..

 

Skrevet

Er det ikke litt rart å invitere venner til middag, men ikke tanter og onkler? For å være helt ærlig, så ville jeg nok blitt bittelitt snurt da, gitt, hvis mine nieser og nevøer inviterer vennene sine til bryllupsmiddagen sin, men ikke meg og de andre tantene/onklene.

 

Venner kan du invitere til kaffe, kaker og fest. Og nattmat!

Skrevet

Kan dere ikke kutte litt ned på gjestelisten? Har aldri forstått hvorfor noen bare skal få kaffe og kake når de må ut med bryllupsgave. Skal de være med på vielse for så å vente til dere har spist ferdig. Når er middagen ferdig da?! Man skal jammen ha stålkontroll på timeplanen - noe som ikke er like lett da taler og middag kan drøye ut.

 

 

Skrevet

Vi har stor familie også, vi skal har våre foreldre, søsken med følge, besteforeldre og forlovere til middag, retsten til kafffe.

 

Det er helt normalt her i alle fall:)

Skrevet

Ja, herregud jeg ser jo det nå at jeg heller tar tanter og onkler til middag og venner til kaffe.. Vil også ha søskenbarn til kaffe.. Vi har ikke så veldig god kontakt med søskenbarna våres noen av oss heller så..

 

Ikke så lett og bare kutte ned på gjestelisten når man har en så stor familie..

 

Godt og høre **lykke** :)

 

Dessuten tvinger vi ingen til å dra i kirken først.. opp til dem selv det om de vil dra dit og så vente til det er kaffe.. De får i det minste maaange deilige kaker, kaffe, alkohol og en heidundranes fest+ nattmat ;)

 

HI

Skrevet

Akkurat samme problem her altså..

 

JEG har også lyst på foreldre og barna våre, søsken m/famile og forlovere og våre faddere til middag.

 

Søskenbarn og venner blir bedt til kaffe..

 

Jeg har i utgangspunktet i mot at noen blir bedt bare til kaffe, særlig om et er 60 til 100 til midag også blir det bedt 10-20 ekstra til kaffe..SOm jeg ofte har sett...Det er også min mann.

 

Men når man ber kun nærmeste familie til middag og størsteparten dermed bare til fest, så føler jeg at det ikke blir det samme..Vi vil da bli 35 til middag. Og det vil komme nesten 100 ekstra til kaffe og kaker (stor slekt, mange gode venner på begge sider)Men mannen er veldig mot dette...

 

Jeg har da ikke tenkt og invitere "resten" til vielsen, bare opplyse om hvor og når den skjer (OM noen har lyst til å komme) og at invitasjonen i hovedsak er invitasjon til en bryllupsfest, med kaffe og kaker, snacks og nattmat...Vi er heldige og har et lokale med en liten "restaurant" avdelt fra selve festlokale, så ingen kommer og ser oss om de kommer litt tidlig eller middagen blir litt forsinket (har tenkt og legge inn GOD margin, så tror ikke det skjer) og de kan gå rett til åpen bar m/masse snacks og kaffe og avec og kaker blir satt frem med en gang alle er der....

 

Det er på sommeren, det KAN bli 30 grader og knallsol, og da tenker jeg at det må da være deilig og bare dra på fest på kvelden? Ikke "Kaste bort" hele dagen ikirke, rundt et middagsbord også på fest? Personlig hadde jeg likt og bli invitert på en slik bryllupsfest..komme til kaffe og kaker i 1900, se "brudefølge" komme først, gjøre unna kakespisin, bryllupsvals også ha en trivelig kveld sammen med venner resten av sommer natta :o) Ihvertfall når man vet at "alle sammen" bare er bedt på festen...At middagen kun er for de aler nærmeste....

Skrevet

Høres bra ut det der. Jeg selv hadde også blitt glad for å bli bedt i en slik fest. Men folk er jo forskjellig.. spesielt de eldre. Blir mange av dem... Godt jeg har god tid på meg til å tenke på dette :)

Skrevet

Jeg er sååå uenig med dem som mener at det er bedre å invitere tanter og onkler til middag enn nære venner. Det varierer jo selvfølgelig fra familie til familie, men våre venner er viktigere for oss enn tanter og onkler. Det er vennene som deltar i hverdagen vår og som derfor er ønsket til vår største fest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...