Oledoledoffen Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Jeg har vokst opp med bedehus, bordvers og "kjære Gud jeg har det godt", men synes det er litt vanskelig å finne ut av hva jeg tror på som voksen. Jeg forstår f.eks. ikke dette med at Gud er almektig. Hvorfor er det da så mye vondt i verden? Er det djevelen som er skyld i det? Og kommer man i helvete hvis man ikke tror, eller bare hvis man er ond? Finnes det noe for de som ikke tror, altså i stedet for himmelen? Og når et lite barn er alvorlige sykt, men blir frisk, er det da Gud som har sørget for det? eller legen som har operert barnet? Og hvorfor er det så at noen barn ikke får lov til å leve? Føler nok at barnetroen er litt hul nå, når jeg ser hvor mye vondt og uforståelig som skjer i verden. "Hva kan jeg bruke kristendommen til?" liksom.... Noen synspunkter?
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 Jeg ønsker ikke å diskutere, men jeg kan råde deg til å ta frem Bibelen og les litt i Det nye testamentet. Les litt sammenhengende, f.eks. Johannes evangeliet, så kan du spørre igjen etter du har lest det! :-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 nå er jeg ateist, og ikke troende på noe vis. men jeg liker veldig godt å diskutere og prøve å forstå religion. og den gruppen som har kunnet gi meg best svar (ut fra mitt ståsted) er jehovas vitne. skal prøve å forklare fritt etter hukommelsen ;P de mener at først var jorden et paradis, også var det en engel som sa at gud bare hadde lurt dem og at menneskene kunne styre bedre selv. hvorav eva og adam spiste den forbudte frukt. som leder bestemte gud seg for at menneskene skulle få prøve å styre selv en stund, for å på den måten bevise at han var den rette leder og at paradis bare kunne eksistere med han. så nå lever vi på jorden, som vi styrer selv, men med mye påvirkelse fra djevelen. og derfor blir det mye ondt som skjer. i følge dem så er vi i de siste dager nå, for nesten alle profetiene er oppfylt. når alle profetiene er oppfylt skal jesus og 144 000 utvalgte styre jorden slik at jorden igjen blir paradis. og alle som vil leve under reglene skal få bli/ og de døde som vil bo i paradis skal bli vekt, og de som ikke vil skal dø/forbli dø.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 Du har en PM.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå