Anonym bruker Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Vi vurderer varmepumpe før babyen kommer i april, og jeg lurer på om noen her har bodd i et hus både med og uten varmepumpe? Hvordan er deres erfaringer og er dere fornøyde etter at varmepumpa kom i hus? Vi har en liten tomannsbolig på to etasjer, ca 110-120 kvm når vi ikke tar med kjellerstuen. Soverommene og badet er nede, mens stue og kjøkken er oppe.. Hvor er det best å plassere pumpa, tror dere? Selv tenker jeg at det må være best å ha den nede, siden det er der det er kaldest, og flest rom. Oppe vil jo sollys treffe vinduer bedre, og det er fler elektriske duppedingser som avgir varme oppe enn nede + at varmen stiger jo opp også.. Hva sier dere som har litt peiling? Kom gjerne med erfaringer utenom spørsmålene også.. Greit å vite mest mulig om det, før man invisterer i noe såpass dyrt Håper på mange svar!! På forhånd takk!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 Varmepumpe er helt supert! Ihvertfall når en har små barn,som slipper å brenne seg på ovner,temperaturen holder seg stabil,og det er veldig lett å tørke klær foran den! Installatøren avgjør hvor det er best å ha pumpen.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 Varmepumpe er helt klart et must i et hjem der jeg skal bo ! Vi har et svært to etg hus, og det ble mest praktisk for oss å ha den i trappa slik at varmen går litt ned og litt opp.. fungerer utmerket !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå