Gå til innhold

Angående SA innlegg i 1. trimester forumet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er veldig unødvendig av dem som har opplevd en SA å kommentere det på 1. trimester for å være ærlig! Her er mange lykkelige nygravide, og som regel er man også litt engstelig. Når det stadig kommer "takk for meg" innlegg bidrar dette til å hause opp den engstelige stemningen. Jeg kunne heller ønske det fantes et forum som heter "oss som har mistet", slik at 1. trimester kun var for dem som er gravide!

Deres syn på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Dette er et forum for alle i 1 trimester - også de som frykter at noe kan være galt. Vi ønsker ikke at dere skal skremme hverandre, men respektere og støtte hverandre."

Skrevet

Den debatten har rast i årevis her inne, og innlegg som dine blir alltid møtt med argumentet at man bare får la være å lese slike innlegg. Problemet er jo at man trenger ikke å lese innlegget for å skjønne hva det går i.... og som fersk gravid blir man selvsagt unødig bekymret og engstelig. Men noen vil alltid påstå at man har like mye rett til å legge ut innlegg om SA som alle andre typer innlegg. Men det hadde vært ønskelig om folk gjorde det på et annet forum, ja. Men ikke ha noe håp om at det skjer i nærmeste fremtid.

Skrevet

Det er nå en gang sånn at SA er en av realitetene med det å være gravid. Det kan skje om man er aldri så bekymret, eller det kan skje om man ikke er bekymret i det hele tatt.

Jeg har selv mistet i SA. Og brukte en god stund på å bli gravid igjen. Men når det endelig skjedde igjen såg jeg ikke poenget med å bruke energi på å engste meg for at det skulle gå galt igjen. Jeg kunne ikke gjøre noe fra eller til og var innforstått med at det kunne skje igjen. Brukte heller første tiden på å glede meg over å ha blitt gravid igjen, og såg heller framover.

Det ville nå være litt rart om aktive brukere som kanskje har fått god kontakt med andre plutselig skulle bli borte fra forumet fordi de mistet. Andre brukere vil da ofte etterlyse den brukeren, og hva skal vedkommende som da har mistet svare hvis hun av hensyn til andre ikke kan si at hun har mistet? Blir litt merkelig det også.

Skrevet

Skjønner hva du mener, men samtidig så er det godt å få sagt det for de som det gjelder. Kanskje har vedkommende vært veldig aktiv på BiM, og har et behov for å fortelle. Kanskje ønsker hun å få tilbakemeldinger av andre som har vært i samme situasjon.

Husk at ditt svangerskap ikke er hennes, og at man er engstelig i 1 trimester uansett..

Skrevet

Greit at man vil dele med andre at det har gått galt og at man blir borte fra forumet etc, men alle de forbanna detaljene kan man la være vel?! "Fødselshistorier" av embryo/foster i uke 7-8-9 osv.............. Skjønner ikke at noen som helst er interesserte i å vite sånne detaljer.

Skrevet

Jeg ser deres synspunkter og forstår tankegangen... Men rent egoistisk sett, kunne jeg ønske det var et eget forum for dette :o)

HI

Skrevet

Det kunne vært et forum som heter "Bekymringer" - da hadde ihvertfall en del av innleggene havnet der. Bekymringsforumet hadde nok vært like godt besøkt som anonymforum ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...