Gå til innhold

flokete hår!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi på snart 3 har så ufattelig flokete hår, det skikkelig tover seg i bakhodet.. får aldri kammet det ut heller for hun liker ikke at jeg tar på håret engang. har brukt balsam som ikke skal vaskes ut ol, men får det ikke ut med noenting.. noen som har råd om annet som kan funke??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klipp henne kort eller om hun har langr hår så la henne sove med fletter.

Hvis det er et engangstilfelle kan du forsøke med olje. Uansett må hun venne seg til at håret må børstes skikkelig så alle floker er borte morgen og kveld. Har man først fått en liten floke blir det fort værre om man ikke grer den ut med en gang.

Skrevet

En kur kanskje? Og bruk balsamspray før børsting hver dag!

Skrevet

Har du prøvd balsamspray? Man har den barna balsam sprayen, den er ok, men de for voksne er mye mer effektive... Spes den fra Sexy hair.. utrolig bra.

Skrevet

Samme her!

Det begynte når håret ble litt lengre ,ca. når dattra mi var 3 år

nå er hun 4,5 og ser ut at vi fikk orden på dette håper jeg

da ville hun børste hår og gikk som buste troll

da var det så vondt å børste

mens hun har egentleg nydelige kroller

1.fikk råd fra frisøren min og kjøpt fra henne "den snille børsten"

som hun brukte til sine 4 barn

den har naturlige grisehår - vet ikke sikkert men

den er mye mykere enn vanlige men klarer å børste hår

den var litt dyr , 150 kr,

hvis du ikke får takk i den der du bor så jeg kan sende den til deg

hvis du vil

2.så etterhvert ble dette ikke nok

ikke nok med vanlig balsam

og av og til holdt vi på balsam litt lengre-

kan holdes opp til 30 min

3. så bruker no DR.GREVE Leave-in balsam

som ikke skulles

kan kjøpes på apoteket

4.har gått i juleferie med hestehalene

og håret var ikke børstet ordentlig så

måtte klippe noen flokker før bhg start igjen

og det var ikke pent

så mitt råd ikke klipe flokker men ta seg god tid

og løsne dei

så de kan løses men talmådighet merket je

nå børster vi håret etter vask VIKTIG

og har på fletene hele tiden og om natta

siste tiden sa hun at det er vondt å ligge med strikk

så hun liger med fletter men uten strikk

og håret børstet etter vask og morgen og kveld

det kan bli vanskeligere med 3 enn 4 åring

men prøv å motivere med å love noe fint hvis hun sitter

og ser feks på tv mens du børster

Skrevet

ville si at her er det ikke aktuelt å klippe hår

for både faren og liker det longt:-)

Skrevet

Greit at dere liker det langt, men om dere ikke greier å børste det skikkelig må det da være mye penere med kort hår enn langt hår i en høysåte av floker eller 30 minutter tortur om dagen. Når de blir 5-6 år og selv ønsker seg langt hår går det mye greiere med børstingen også.

Skrevet

Heller kort og pent, enn langt og flokete!

Dr. Greve leave-in balsam funker, samt den gule balsamsprayen (finnes i dagligvare). 3-åringer er store nok til å forstå at hvis man skal ha langt hår, så må man finne seg i å børste. Hvis man ikke vil børste, så må man klippe kort. Enkelt å greit!

Uansett gjør det jo ikke noe å klippe en 3-åring, det vokser jo så fort langt igjen. ;-)

Skrevet

Snuppa mi på 2 får også utrolig flokete hår, hvis det ikke børstes hver dag - ordentlig.

Er gjerne litt "kamp", men etter at vi var på HM og investerte i en Hello Kitty hårbørste, er det litt lettere ;-) Hun "børster" først, vi etterpå.

Vi bruker også Dr.Greves leave in balsam - og er veldig fornøyde med den!

Her hjelper det også å lokke med strikker og spenner. Hun vil gjerne ha det i håret, men det får hun ikke med mindre hun samarbeider og børster håret ;-)

• 2 uker senere...
Skrevet

enig i at de må venne seg til det, men den kampen hver dag (i tillegg til de mange andre..) er litt småslitsom! men vi tok en tur til frisøren og hun fikk faktisk gredd flokene ut! helt utrolig, var ikke så vanskelig når det var noen andre som gredde det...!! hun hadde i en balsamspray som gjorde det litt lettere, kms var merket. vi har tidligere brukt dr.greve og den har ikke fungert for oss. nå kjøpte jeg den sprayen og håret gres hver dag med denne, har nesten fått et helt nytt hår!:-)

Skrevet

Jenta vår har ikkje spesielt langt hår enno, det er tynt med litt fall, men blir utruleg fort flokete. Ho har skikkeleg ULL i bakhovudet kvar morgon samt viss ho har lagt på noko mjukt i løpet av dagen. Håret er for kort til å flette. Vi har i alle fall løyst problemet med ein sånn "mjuk stiv" hårbørste frå Bodyshop. Eg er veldig hårsår og klarar ikkje børste meg med vanleg børste med stive piggar. Får som regel greitt vekk flokene, men må ha i litt vatn og børste fleire gongar for at håret ikkje skal bli heilt "kreppa" etter flokene er vekk. Ho finner seg fint i behandlinga, så lenge det ikkje tar for lang tid. Går som regel berre eit par minutt.

Skrevet

Om ungen ikke har krøller og veldig mye floker, er Dr Greves leave in balsam fin. Mine to yngste døtre kan bruke dette.

Min eldste har korketrekkerkrøller, der funker det best å gre håret (når det er vått) med balsam i. Vanlig balsam, for hår med krøller. Koster litt mer, men er verdt det!

Barnebalsam og leave in balsam funker ikke her.

Å sove med fletter kan også være lurt.

Og gre håret minst to ganger om dagen. Flokene blir bare verre om dere ikke grer.

Ellers støtter jeg de som sier det er smart å klippe håret kort.

Det er IKKE pent med langt, flokete hår. Det ser ustelt ut.

Skrevet

Enig med hun over her som tipser om KMS spray, den er fin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...