Gå til innhold

Et kort spørsmål ang ordinær UL


millepersille

Anbefalte innlegg

Da jeg bestilte privat UL i uke 12 fikk jeg beskjed om å komme med full blære, slik at bildene skulle bli bedre. Og det ble VONDT fordi den var så full!!! Trodde jeg skulle bli gal på venterommet. Hvordan er dette til ordinær UL? Man skal vel klare å tyde bildene ved 18+1? Føler jeg går på do heeeele tiden og har liksom ikke kontroll over når jeg må gå... Det kommer så plutselig! Jeg er avhengig av vann, drikker 3-3,5L hver dag.... Så jeg gruer meg litt=/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var også på privat UL i uke 12, men fikk ingen beskjed om å komme med full blære. Jeg var faktisk på do på venteværelset. Og det var jeg glad for, sånn som legen trykket det apparat inn i magen min.

 

Hadde vel tisset på meg ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ordinær UL mandag denne uka, men fikk ikke beskjed om å komme med full blære. Jeg var på do like før jeg skulle inn; har det på samme måte som deg at jeg må på do ofte pga drikker mye vann :)

Det jeg fikk høre var at mot slutten av timen (var inne i ca 30 minutter) så begynte det å bli vanskeligere for jordmora å se, pga at blæra mi hadde fylt seg opp ganske mye igjen, så jeg ville gått på do med god samvittighet var jeg deg, tror heller det er en ulempe hvis den er veldig full, det var sånn jeg fikk beskjed om det ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på ultralyd ganske mange ganger nå og jeg har aldri måttet ha full blære, heldigvis. :) så tiss med god samvittighet, de ser godt babyen der inne uansett. de er jo ca 20 cm nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Du fikk beskjed om dette sikkert fordi i uke 12 livmor er fremdeles ganske liten og den største delen ligger bak skambeinet, full blære presser opp livmoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd både i uke 11 og 13 (2 forskjellige steder) og tok bilder begge gangene, men fikk ikke beskjed om at blæra måtte være full.

 

Synes det høres litt merkelig ut.

 

Ble fine bilder likevel! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...