Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Mor og far satt og så på fjernsyn. Mor sa: Jeg er trett, og det er sent. Jeg tror at jeg går og legger meg. Hun gikk ut i kjøkkenet og lagde matpakker til neste dag, tømte popkornskålene, tok kjøtt ut av fryseren til neste dag, så etter hvor mye cornflakes det var igjen i kartongen, fylte sukker i skålen, satte sukker og skjeer på bordet, og gjorde kaffetrakteren klar til neste dag. Så la hun noe tøy i tørketrommelen, satte i gang en ny vask med tøy, strøk en skjorte og sydde i en løs knapp. Hun samlet opp avisene, som lå på gulvet. Hun samlet sammen noe leketøy som lå på bordet, og la telefonkatalogen ned i skuffen. Hun vannet blomstene, tømte en vaskekurv og hengte opp et håndkle til tørk. Hun stoppet ved skrivebordet og skrev en melding til skolen, la småpenger frem til barna, og tok opp en bok som lå under en stol. Hun skrev et fødselsdagskort til en venninne, satte et frimerke på. Så skrev hun en huskelapp og la begge deler ved siden av lommeboken sin. Så vasket hun seg, tok på nattkrem, børstet tennene og børstet håret. Harry ropte innenfra stuen; Jeg trodde du skulle legge deg? Ja, svarte hun. Så helte hun vann i hundens vannkopp, og slapp ut katten. Hun sjekket at alle dørene var låst. Så kikket hun inn til barna, og snakket med et av dem, som fremdeles satt og gjorde lekser. På sitt eget soveværelse stilte hun vekkerklokken, la frem tøy til neste dag, og tok sengeteppet av sengen. Hun skrev enda tre ting på huskelappen. På samme tidspunkt slo mannen av TV'n og sa til seg selv: Nå går jeg og legger meg. - og det gjorde han.
Tante Blås Squaw Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Å, buhu. Det er syyynd på de stakkars kvinnene! De mååååå gjøre alt mulig, altså! Vet dere hva? Det er høyst lite i livet man MÅ.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #6 Skrevet 15. februar 2011 Jeg synes den var veldig fin, selv om det ikke helt stemmer her i huset Litt gammeldags kanskje, men koselig.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #7 Skrevet 15. februar 2011 Sånn er det her i huset. Hvis jeg ikke gjør det, så blir det ikke gjort. Mannen tenker ikke over alle tingene som må gjøres hver dag. Han er ikke evneveik altså... Men han bare gjør det ikke.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2011 #8 Skrevet 16. februar 2011 Syns ikke den var teit. Kjente meg igjen. Var en gang samboer med mannen i den historien. Hvis vi begge sa: nå er det visst kvelden, og reiste oss fra sofaen, var det alltid han som lå under dynene først. Og hvis jeg ikke gikk "runden" før sengetid og gjorde alle småtingene, ble de ikke gjort. Så måtte jeg løpe rundt og spørre han midt i morrastresset om matpakkene var smurt, søppeldunken trillet fram osv, og når han bare mumlet "vet ikke" eller "nei" var det i gang med å gjøre det selv. I mens avgjorde han at det var på tide å komme seg avgårde til jobb, så han satt i bilen med motoren i gang og ventet på at jeg skulle bli ferdig med alt jeg ikke hadde tatt ansvar for kvelden i forveien. OG surmulte litt fordi jeg "somla"! Det fins grunner til at enkelte forhold ikke varer...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2011 #9 Skrevet 16. februar 2011 Nei, hjemmetråkkende sqauw, det er nok ingenting annet enn å spise og drikke man MÅ gjøre i livet. Og dobesøk. Men det er ting som er BRA å gjøre, og kvinnen har skjønt at om hun gjør det så gjør det hverdagen lettere. Hun spurte jo ikke mannen engang om hjelp! Barnslig svar av deg. Forøvrig kjente jeg meg selv igjen. Fra jeg sier jeg skal legge meg går det oftest en time eller to:) Alltid noe å gjøre på vei til soverommet..
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2011 #10 Skrevet 16. februar 2011 Jeg pleier å være enig med deg Squaw, men håper ikke du mangler humor? Ja, det er svært fp ting i livet man MÅ, men likevel er denne noe som svært mange kvinner kjenner seg igjen i. Jeg må ikke stryke en skjorte eller låse døra, men jeg tror du skjønner poenget
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2011 #11 Skrevet 16. februar 2011 Oi - sånn er det faktisk her i huset - bare at det er mannen min som er "mamma":)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2011 #12 Skrevet 16. februar 2011 Sånn er det her hos oss også. Har av og til vurdert å ikke gjøre noen av disse tingene for å se hvor lenge det går før han reagerer, men tviler på at han hadde gjort noe med det likevel.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 16. februar 2011 #13 Skrevet 16. februar 2011 Sånn VAR det her hos oss, helt til jeg skjønte at det ikke var mannen det sto på, men meg! JA..vi tenker at de burde jo se hva som må gjøres, men de aller, aller fleste menn GJØR IKKE det. Eller de blir vant til at alt bare "ordnser seg selv" fordi vi ikke gidder å si noe, men irriterer oss i smug. Etter vi x antall samtaler om emnet ble ting bedre og bedre. Vil ikke si at det er 50-50 fordeling her, men han gjør MYE, rydder og vasker kjøkkenbenker om kveldene, henger opp klesvask og bretter sammen, har ansvar for søpla, og handling. Jeg skriver huskelister til butikken, har mesteparten av ansvaret for gutten vår,(det vil endre seg når pappa'n skal være hjemme i 5 mnd) vasker huset, rydder bort klær og lager mesteparten av maten. Før gjorde jeg alt selv, og tenkte at mannen min rett og slett ikke "kunne", og at jeg ikke likte hans måte å gjøre det på, så jeg gjorde det selv. Men jeg kan ærlig si at jeg er mye lykkeligere nå!!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2011 #14 Skrevet 16. februar 2011 Ja enig med deg Squaw! Husarbeid er TOTALT unødvendig, barn trives best blant rot og møkk:) Og matpakke? Vet dere ikke at den smører seg selv? Hvis ikke tar ikke barn skade av å slanke seg litt.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2011 #15 Skrevet 16. februar 2011 STAKKARS mannen din frøken_førstegangs-med gutt, som blir tvunget til å bidra på lik linje med deg! Klarer du INGENTING selv eller? Dårlig mor og kone kanskje?
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 16. februar 2011 #16 Skrevet 16. februar 2011 Ja uff, her er det ikke lett for gubben nei!! Hehehe....
malingus Skrevet 16. februar 2011 #17 Skrevet 16. februar 2011 Ja dette var god underholdning! Hahaha Morsomt å lese sånne gammeldagse historier som har gått ut på dato! Sånn var det nok för i tiden, nå tror jeg det er mye jevnere. Her i huset er det nesten heller motsatt. Matpakke trenger jeg ikke tenke på da...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2011 #18 Skrevet 16. februar 2011 hehehe... Her skulle man hatt en liker-knapp Tror de fleste damer kjenner seg igjen her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå