Chica2011 Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Skal ordne pass til lille, men hvordan funker det egentlig? Tar man bilde i fotoboks på stasjonen, tar de bilde for deg, eller har man med seg? Og hvordan skal baby se ut på bildet? Vanskelig å posere..
Glajenta ♥ Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Til barn kan du ha med bilde. Gå til en fotograf eller fotobutikk - de tar et bilde som er godkjent. Litt dyrere enn automat - men antagelig må du ta hundre i automat for å få et bra - så da blir det ikke dyrt likevel ;-)
Gjest Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Vi tok i fotobutikk når lille var 4 mnd. Var ingen kriterier på hvordan barnet skulle se inn i kamera etc.
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 Vi tok på fotobutikk da snuppa var ca 4 mnd. Måtte holde henne opp mot en hvit bakgrunn, og vi måtte få et bilde der hun så rett inn i kameraet for at vi ikke skulle risikere at det ikke ble godkjent.
pip pip Skrevet 16. februar 2011 #5 Skrevet 16. februar 2011 det er ikke alle passkontor som har fotoboks. Den tabben gjorde vi, og ble sendt rett til fotograf. Det er kriterier for passbilde til baby. De må se rett frem og ikke smile. Da vi tok bilde på passkontoret i oslo, da snuppa var 2 mnd, gikk det på første forsøk, så det er ikke alle som trenger mange forsøk. Men har hørt om en som brukte nesten 400 i en fotoboks. (vet ikke om den er sann hehe)
verve Skrevet 16. februar 2011 #6 Skrevet 16. februar 2011 Hei , vi ordna pass til snuppa nå i sept og tok bare med et bilde vi hadde tatt på kjøkkenet hjemme;) Det varierer om det blir godkjent, men så lenge man kan se hele barnets ansikter det ikke så nøye om det har blitt tatt på fotoforretning eller ei. Visse du forresten at man ikke tar med bilde av seg selv til nytt pass nå? Jeg ble så overraska når det viste seg at det tok de selv der og da og jeg signerte digitalt og leverte fingeravtrykk også. ( det var litt skummelt da;))
Trollemor75 Skrevet 16. februar 2011 #7 Skrevet 16. februar 2011 Poden var 8 uker når vi tok bilde til pass. Vi gikk til fotograf, han la gutten på gulvet over et hvit teppe og tok bildet ovenfra. Ble MYE bedre en om jeg hadde prøvd å holde han bak forhenget. Det var det vi gjorde for pass nr 2 (han var for gammel for gulvtrikset), han satt på farens fang. Det bildet ser veldig rar ut. Men det ble godkjent, det er det viktigste.
mamman til to gutter Skrevet 16. februar 2011 #8 Skrevet 16. februar 2011 Jeg ordnet pass til både 3åringen og babyen på 9mnd og tok bilde hos fotograf av begge. Eldste satt selvfølgelig selv på en stol og yngste "sto" på stolen mens jeg holdt han fra siden. På 3åringen passet fotografen på at han fulgte de fleste av reglene for passbilder, mens han på 9mnd bla har munnen åpen. Ingen problemer med å få dem godkjente og det er heller ingen som har reagert på bildene når vi har vært ute og reist med dem.
snille_snille Skrevet 16. februar 2011 #9 Skrevet 16. februar 2011 Vi tok bildet selv når gutten var 4 mnd. La gutten på lammeskinnet og tok flere bilder helt til vi fikk et som tilfredsstiller kriteriene for passbilder. (De er ikke så strenge på bilderpå baby da...) Gikk så på en fotobutikk og fikk skrevet ut 4 bilder for 4 kr. Billig og enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå