Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Er det fordi nøtter er nuts på engelsk? Å skrive peanutter blir jo uansett helt feil, engelsk ord med norsk bøyning. Må da være enten peanøtter eller peanuts? Ja, har litt lite å gjøre i kveld
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Hehe, jeg synes det er så morsomt med folk som reagerer på at det står "Kan inneholde nøtter" på peanøttposen, fordi det er "smør på flesk". Peanøtt er da ikke en nøtt, men en belgfrukt.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Er det? Men personer med nøtteallergi kan jo ikke spise peanøtter?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 Det er fordi det er spor av nøtter i peanøtter, fordi de blir produsert i samme greiene som nøtter blir. Dessuten er det mye allergener i peanøtter, og mange med nøtteallergi er allergiske mot peanøtter fordi det trigges av det samme. Haha, elendig forklaring men jeg er kjempetrøtt akkurat nå
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 Hihihi..peanutter Søtt... Sånn by the way, jordbær er ikke et bær men en nøtt og tomat er en frukt...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #6 Skrevet 15. februar 2011 Jordbær er ikke en nøtt, men en såkalt falsk frukt fordi det er den oppsvulmede blomsterstanden som er selve jordbæret. De små "frøene" utenpå jordbæret deriomot er nøtter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå