Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Faren til samboeren min døde for et par dager siden. Nå skal begravelsen planlegges. Så idag samlet kona, samboeren min og broren til samboeren min seg for å begynne å planlegge begravelsen.. Snakket litt med samboeren idag etter de hadde samtale med han som skal styre begarvelsen.. Jeg ble redd! Kista kosta 9000 også skulle de tre spleise på en sånn stor blomsteroppsats til å ha på kista.. Også var det lokale som skulle leies etterpå osvosvosv... Broren til samboeren min er student, samboeren min har inkassogjeld oppover ørene, og kona har ikke hatt fast jobb så lenge jeg har kjent henne iallefall.. Vi har virkelig ikke råd til å bruke så mye penger?! Vi har regninger på over ti tusen UTENOM inkassogjelda til samboeren min!:s Hvordan skal dette gå?? Det er ikke noe arv å ta av heller da faren til samboeren min ikke har jobbet de siste fem årene pgr. av kreften. . Og har et hus han har bygget på de siste årene... Med andre ord, det er bare gjeld der også.. Kjenner jeg samboeren min rett så sier han: jaadajaada, vi deler på oss.. Og jeg betaler ditt å datt.. Men vi har jo ikke råd!:s Hjelp!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Hei! Kontakt NAV, dere kan ha krav på gravferdsstønad... Det fikk bestemor da morfar døde i fjor...
IziBizi Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Hadde han livsforsikring? Det er vel da vanlig at de pårørende får utbetalt ca 70 000,-. Det er naturlig å bruke av disse pengene.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 Begravelse er faktisk utrolig dyrt! Og noen må jo betale det. Syns de gjør det helt riktig med at de deler, de er jo hans nærmeste.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 Han hadde ikke livfsorsikkring nei..:s Jeg syns ikke det er rett at de skal dele.. Det er kona som skal betale, siden det er hun som mottar støtte for det.. Sønnene skal hjelpe med det de måtte ønske.. Som fks en stor og fin blomsteroppsett, som er forferdelig dyrt.. Kan nevne at foreldrene til den avdøde er stinn av penger.. hi
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #6 Skrevet 15. februar 2011 Hvis han har et hus han har bygget på de siste årene, så er det vel en verdi i dette?? Utgiftene til begravelsen kan inngå i dødsboet! Dere må søke gravferdstønad. Her er det ikke sååå mye å hente, men noe er det! Faren døde tydeligvis denne måneden. han var syk og har vel derfor en eller annen stønad fra NAV. Boet vil sannsynligvis få utbetalt stønaden for hele februar måned, så her kan det også være verdier å hente.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #7 Skrevet 15. februar 2011 Var han medlem av fagforbund ? De dekker en liten sum av begravelse. Gjennom begravelsesbyrådet eller på egenhånd kan dere søke støtte (kona) til begravelsen. Begravelsesbyråd har forståelse for at man må ha et pengeoppgjør før regningene betales. Ring forsikringselskap , ring tidl arbeidsgiver da han var forsikret gjennom jobb. Begravde min pappa for ett år siden så har vært igjennom den mølla der. Kondolerer forresten.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #8 Skrevet 15. februar 2011 Kona har ansvaret for å betale begravelsen. Det er også hun som mottar gravferdstønad. Derimot er det naturlig at sønnene betaler for blomsterhilsen fra seg selv. Synes det ville vært naturlig med en blomsteroppsats fra kona og en fra sønnene med familier.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #9 Skrevet 15. februar 2011 Bare vent til du ser prisene for gravsteiner.. De er sykt dyre. Vi hadde en begravelse for vår sønn ca 1 år siden. Da fikk vi igjen ca 19 tusen fra Nav som skulle dekke en liten del av begravelsen. Bare kista kostet 3500 kr. og den var ikke større enn 40 cm * 20 cm. Så kister er dyre ja.. Håper dere får ordnet opp i alt..
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #10 Skrevet 15. februar 2011 Han var selvstendig næringsdrivende... Ja, det mener jeg også.. De skal sørge for den største oppsattsen.. Som skal ligge på kista. (koster noen tusen den også) Og jeg med min familie baker kaker ol. som skal serveres etter sermonien.. Det er det sikkert flere i hans familie som skal også. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå