Gå til innhold

Jeg skjønner ikke poenget med vinterdresser til babyer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kanskje det bare er jeg som ikke fatter dette helt. Men hva skal en baby under 10 mnd med en skikkelig reima-dress? Blir disse babyene lagt ute i snøen? Det holder da vel ellers med en vanlig ulldress/fleecedress eller annet?

 

Forklar meg, den som kan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert nødvendig for de som er mye ute på turer i slede og ellers har ungene lange dager med i skogen og ellers der de er mye på bakken.

 

Det har ikke vært nødvendig med reima eller annen dyr dress til mine før de begynte i bhg. Før det holdt det i massevis med en rimeligere dress fra Cubus/ Name it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du førstegangsmor ?

 

Jeg synes det var genialt å ha ordenltig, vanntett dress til ungene. De satt i bæremeisa / sjal fra de var store nok, og vi gikk masse turer med dem på ryggen. Deilig å gå i skog og fjell, og få litt avveksling fra trilleturene.

 

Ungene sitter også gjerne på akebrett en liten tur, eller bare på plenen for å leke.

 

Man trenger ikke ha ungene i vogn hele tiden... Selv ikke de under 10 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vinterdress (ikke Reima da;) og jeg bruker den når vi er på tur med bæremeis, noe vi ofte er, og når hun sitter i vogna.

Greit med noe som er vindtett og vanntett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev over her. Det trenger ikke være Reima da, bare den er varm og vanntett. OG bevegelig og myk for de små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagt ute i snøen?? Nei, mine barn har vært vant med å være ute fra veldig tidlig. Ene gikk når han var 9 mnd så han hadde nok neppe ligget i ro om jeg hadde bare lagt han ifra meg.

 

Ligger dine barn i vognen helt til de begynner i bhg?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egenlig litt synd på ungen din jeg da... Har du ikke oppdaget at fra de kan sitte (rundt seks måneder) så elsker de fleste å sitte i både sandkasse eller snø og leke?? Og da er det veldig greit med en vanntett dress skjønner du. Test selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er veldig praktisk (og nødvendig!)med sikkelig utedress til de små når de har storesøsken som vil være ute og ikke være ute der det går an å ta med vogn.skal lillebror/søster sitte i akebrett en liten runde så må også de ha klær slik at de ikke fryser.spesielt de egentlig for de rører seg ikke.

 

og som sagt lengre opp her,om man skal ute i skogen og ikke kan/vil ta med vogn må boden sitte i bæremeis/sjal og må da ha godt med klær på.

 

reima trengs ikke,bare dressen er bevegelig,vanntett og regntett og holder barnet varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...