Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Jeg har alltid tenkt at små barn ikke skal spise nøtter, pga eventuelle reaksjoner på dette. Da mener jeg selvsagt ikke hele nøtter som kan settes i halsen, men ting som inneholder nøtter. Mannen min hadde nemlig med vesla bort på besøk forrige dagen, og da fikk de servert nøttekake av alle ting. Det er eldre og barnløse slektninger av han, så de tenkte sikkert ikke på at det kanskje ikke var det mest barnevennlige. Må innrømme at jeg fikk et lite støkk i meg når han sa hva de hadde spist når han kom hjem, og tenkte da med en gang at hun egentlig ikke burde spist det. Tar jeg heller feil, eller bør slike matvarer unngås når man er så ung?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Klart man kan spise nøtter. Nøttekaken var sikkert god den. Slapp av. Må nesten le av hysteriske deg.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Jeg har ikke hørt at man skal være redd for å gi de ting som inneholder nøtter, som kake i ditt tilfelle, men kun hele nøtter.. Ikke for allergien altså, men med tanke på å kunne sette det fast i halsen. Så tror ikke du behøver å være redd for dette.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 Et spydig svar måtte jo komme, du klarte vel ikke å la være anno 20:28??
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 Hvorfor må du le hysterisk av meg? Som førstegangs er jeg ikke akkurat erfaren på alle områder, og jeg må da kunne få lure på om dette er en ting små barn burde unngå. Når det er sagt har min mor alvorlig nøtte-allergi, så det er også en av grunnene til at jeg lurte. Men fint at du fikk deg en latter i kveld!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #6 Skrevet 15. februar 2011 Barn under 5 år bør ikke spise nøtter. Er de riktig uheldig kan de få kjemisk lungebetennelse.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #7 Skrevet 15. februar 2011 Ser ikke hva som er spydig med svaret i det hele tatt. Ser for meg en komisk husfrue som får sjokk når hun hører at datteren har spist en kake som inneholder nøtter. Det er morsomt! Men takk for at du bryr deg!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #8 Skrevet 15. februar 2011 Slapp av, jeg gikk ikke inn i sjokk når jeg fikk høre det. Sa til og med ingenting til mannen min..., tenkt deg det du!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #9 Skrevet 15. februar 2011 Ser ikke noe galt i spørsmålet til Hi siden barn under 5 år ikke bør få nøtter. Er vel heller dere andre som burde sette dere inn i ting og beskytte ungene deres.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #10 Skrevet 15. februar 2011 Jeg ville ikke nølt med å gi en ettåring nøttekake eller andre ting med nøtter i. Det er ikke mye man kan spise dersom man skal være redd for mulige allergiske reaksjoner.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #11 Skrevet 15. februar 2011 Dersom det er nøtteallergi i familien, som HI har, bør man vøre litt forsiktige. Det vet jeg siden jeg har pratet med lege siden jeg har allergi selv og har et lite barn. Jeg fikk beskjed om at jeg bør vente til barnet er tre, dermed kan jeg prøve å gi litt en gang i blant og være på vakt etter reaksjoner. Det går nok bra, HI, men følg litt med, og så venter du litt til neste gang lille får nøttekake. Siden du har det i familien, tenker jeg på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå