Gå til innhold

Skremmende synsforstyrrelse (samme som 3. trim.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rett etter at jeg hadde spist middag ved 16-tiden fikk jeg en slags synsforstyrrelse. I 2-3 minutter så jeg skarpt midt i synsfeltet, mens rundt var det flimring/uskarpt. Det var skremmende. Når jeg snudde på hodet føltes det som om synet hang litt igjen. Etter at synet ble normalt igjen, har jeg hatt lett hodepine.

Jeg har drukket nok vann i dag, og slappet av en halvtime på sofaen et par timer tidligere.

Er 32+6 i dag, hva kan dette være? Har time hos jordmor i morgen, heldigvis, tror jeg må nevne dette for henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes faktisk du skal ta en tur til legevakten nå jeg. Det kan være symptom på svk.forgiftning, og dette kan fort blir veldig farlig i verste fall. Få sjekket urin og BT. Antagelig er det ikke noe, men best å være sikker.

Skrevet

Ring føden med en gang! Det kan være svangerskapsforgiftning!

Skrevet

Virkelig? Er ikke det litt hysterisk? Har ikke andre symptomer såvidt jeg vet, bare noe vann i kroppen....

Redd for å plage føden :) Vil gjerne ha goodwill der når jeg kommer dit for å føde :)

Skrevet

Jeg tror jeg hadde noe lignende, ca like langt på vei da det skjedde.

Det var forferdelig ubehagelig. Føltes som synet hang litt igjen! Så også uklart. Sto på i kanskje 15-20 min. Grusomme minutter!

Jeg tok ikke kontakt med jordmor eller lege, ville vente å se om jeg fikk noen andre symtomer. Jeg hadde litt lav jernverdi og antok det kunne ha noe med dette å gjøre. (Ikke antydning til svangerskapsforgiftning)

Babyen (som var helt perfekt;)) kom til rett tid og jeg var frisk resten av svangerskapet.

Vil ikke dermed si at du ikke skal ta kontakt med jordmor eller lege, dette bør du kjenne på selv!

Skrevet

Du skal alltid ta kontakt når du er usikker! Det er jobben deres så du plager de ikke!

Skrevet

Klassisk migrene med aura. Mange som får dette i svangerskap, jeg har hatt det i alle tre svangerskap, men sjelden når jeg ikke er gravid.

Skrevet

Du bør ringe fødeavd å høre hva de sier. Om du skal komme for en sjekk.

Si fra til jordmor i morgen, mål blodtrykk flere ganger.

Ikke for å skremme, men min gode venninne var sekunder fra å dø av svangerskapsforgiftning. Det var svært dramatisk og hun har fakisk gått på blodtrykkmedisiner i 1 år etter fødselen.

Si gjerne i fra hvordan det går med deg! :)

Skrevet

Jeg har migrene med aura stadig, heldigvis uten smerter, så dette kjenner jeg igjen! Det flimret, og det føltes som om du så på ting og deler av dette ikke fantes?? Varer i 20-30 minutter og så kjenner jeg meg lett "hangover" etterpå. (Hadde migrene med SMERTER når jeg var yngre så jeg er sjeleglad at det nå bare er aura igjen ;-)

Skrevet

Takk for svar, alle sammen! Jeg tar sjansen på å vente til jordmortimen på sykehuset i morgen. Er for trøtt og grinete til å dra til sykehuset. Oppdaterer i morgen :)

Skrevet

Det høres ut som svangerskapsforgiftining.

Plage føden?? Det er jobben deres!!

Ring i vei!

Skrevet

En vennine av meg var plaget med dette de siste ukene av sv.skapet.

Hun mistet til tider følelser i armene, ansiktet også. (mulig fordi hun ble redd?)

Dette var sv.skaps migrene, hun fikk beskjed om å ta paracet med engang hun fikk flimring for øynene, og det hjalp henne hvertfall.

Men uansett, sjekk i morgen så er du sikker.

Lykke til :))

Skrevet

Hadde ingen utslag på urinprøven, og blodtrykket var fint (118/78), så svangerskapsforgiftning er det ikke. Jordmor mener det kan ha vært et plutselig blodtrykksfall. Fikk beskjed om å kontakte føden hvis det skjer igjen og vedvarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...