Gå til innhold

Ang høgskolesøking og eksamen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil søke på høgskole til høsten, men har ikke det ene kravet, som er 3er i matte. Driver å leser på matte nå, men får ikke tatt eksamen før i desember. Er det vits å søke da? Eller kan jeg begynne i august, og slutte igjen hvis ikke jeg klarer 3er i matte?

Er det evt noe annet jeg kan gjøre?

Får jeg ikke begynt nå må jeg vente i 5 år! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med den skolen du skal søke på, så kan du kanskje få dispensasjon for det kravet frem til desember, det kommer litt ann på hva slags fag dere skal ha den høsten, om det er et mattefag som ikke begynner før enn 2 semester så er det nok mulig å kunne få dispensasjon.

Men du kan jo ta eksamen nå til våren?

Oppmeldingsfristen har nok gått ut, men jeg har fått meldt meg på privatisteksamen flere ganger etter at fristen er utgått.

Skrevet

De skal ha matte første semester...

Er det mulig å melde seg opp nå altså?? Da skal jeg prøve det! Fikk ikke vite om at dette studiet skulle begynne her i år, før etter fristen gikk ut..

Skrevet

Ja, fristen gikk vel ut 1 februar de fleste steder? Det er jo bare 15 dager siden, så jeg tror ikke det er noe problem..!

Jeg fikk hvertfall melde meg opp til en eksamen bare 1 mnd før eksamen uten problem.. Kanskje det er litt forskjell mellom fylkene, men om du ringer å forklarer situasjonen så tror jeg det går veldig bra :)

Skrevet

Har sendt mail, så da er det bare å krysse fingrer og tær ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...