Gå til innhold

Dere som har erfaring med ulike typer bæretøy - se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og min yngste kommer til å være rett over to år når neste kommer.

Jeg ser for meg noen slitsomme dager med begge små hjemme hvor jeg må leke med toåringen samtidig som jeg skal bære babyen.

Hva anbefaler dere som bæretøy til nyfødt? Noe som gjør at babyen ligger stødig og trygt samtidig som jeg har begge armer fri?

Synes ringslynge ser veldig enkelt ut, men vet ikke hvor stødig babyen ligger der.

Vært inne på tettinntil.no og kikket, men har ikke lett noe særlig på forumet der for å få tips.

Alle tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde god erfaring med elastisk sjal da minste var liten.. Er ikk så vanskelig å knyte på seg som man skulle tro i den elendige vg reklamen!

Ellers har jeg også brukt meitai en god del! Både på rygg, mage og hofte.. Veldig greit å ha muligheten til å la den største og få bli bært litt og h*n ønsker!

Skrevet

Jeg anbefaler manduca. Jeg bærer både på rygg og mage, og har brukt den fra nyfødt til over 3 år, og den brukes nå på baby nr 2:-)

Fordelene med denne er at den er lett å ta av og på, "pappavennlig",kan brukes på rygg og mage,og er så behagelig for både voksen og barn at den kan brukes mye, og i lange perioder om gangen. Super på tur, på butikken, mens man lager mat, ryddes hus osv osv.

Lykke til med valg av bæretøy:-)

Skrevet

Jeg slår også ett slag for det elastiske bæresjalet. Helt uunværlig for oss og slett ikke vanskelig å få på seg.

Skrevet

Ligger en nyfødt godt i Manduca?

Synes den minner om feks Babybjørn, og det er jo begrenset hvor lenge e nyfødt kan være i en sånn.

Skrevet

Manduca har et spedbarnsinnlegg som gir babyen god støtte, aldri opplevd det som noe problem. Jeg har forresten prøvd babybjørn også, og den er vond og helt ubrukelig både for mamma og baby, kan ikke sammenlignes;-)

Skrevet

Jeg har en babybjørn og jeg ble ganske sliten i skuldre og rygg allerede da barnet mitt var 7-8 kg.

Er det lettere med andre typer bæretøy?

Skrevet

ringslynge er veldig enkelt å ta på,ta av,stramme,slakke,legge oppi babyen og babyen ligger(sitter ikke) trygt og godt oppi den.man må bare holde litt i babyen når man evt bøyer seg framover slik at babyen ikke dunker borti noe.

Skrevet

har også meitai og brukte den mye,sønnen min sov som en stein i den!

Skrevet

Da vil jeg få anbefale deg Close Baby Carrier; et "ferdigknyttet" sjal, som bare tres over hodet som en genser og strammes inn ved hjelp av to ringer! Suuperenkelt og kjapt, selv kløna meg tok det på to sekunder hehe!

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332

Har en Manduca bæresele fra før av (som er supergod til litt større babyer, fra ca 4 mnd og oppover), men ønsket et sjal i tillegg, som man kan bruke helt fra dag 1 uten problemer. Men siden jeg er så klønete så fristet ikke meterlange stropper og mye knyting, og det må dessuten være raskt å ta på, sånn at jeg får brukt det her hjemme, når jeg skal være alene m begge to f.eks. (bare putte babyen kjapt oppi uten så mye styr liksom). Og det kan jeg med Close Baby Carrier´n, for det er jo så enkelt, juhu! Og deilig å bære med også, ihvertfall de første månedene, hvor babyen enda ikke veier så altfor mye=)

Instruksjonsvideo:

http://www.youtube.com/watch?v=t-0eCD0zEp4

Enklere blir det ikke, og jeg anbefaler det på det sterkeste (har brukt det i 4 mnd nå og elsker det :D

Skrevet

Har prøvd det meste, og går absolutt for Manduca bæresele. Den kan fint brukes fra nyfødt, den har et spebarnsinnlegg integrert.

God og stødig for baby, enkel å kneppe på, samt ekstremt god å ha på for bæreren!

Vi har brukt den fram til nå til vår 2,5-åring, og kan fortsatt fint bruke den! Og brukte den til vår lille nye også. Meget god!

Her ser du et klipp om hvordan du bruker den på nyfødt:

Og generelt om manduca:

Skrevet

Kan IKKE sammenlignes med babybjørn! På manduca får baby en helt annen støtte! Den er ergonomisk tilpasset, og blir mer som et sjal i støtten den gir, i motsetning til babybjørnen.

Støtter til langt ut på lårene, mens i en babybjørn henger bena mer og slenger, dvs at babyen mer eller mindre sitter med hele vekta på bekkenet sitt.. :( I manduca får babyen også good støtte oppover ryggen, den henger ikke og slenger i det hele tatt.

Hilsen manducafan og mamma til to! :)

Skrevet

babyslynga.no. De selger ringslynger, som er lett å kle på seg. skulle babyen sovne, får du til å ta av slynga å legge barnet fra deg. f.eks. på sofaen eller i kurven. Når babyen blir litt eldre, er babybjørn grei.

Skrevet

Du 21:21 er ganske søt! Sprer det glade budskap om bæretøyet du er fornøyd med:) Tror jeg har lest samme svar 3 ganger. _(men så har jeg bestilt det du anbefalte, og er superfornøyd selv, så takk)

:)

Skrevet

Ja, ikkesant:D

Må jo spre det glade budskap, når dette sjalet var som en åpenbaring for meg da jeg prøvde det for første gang- siden jeg digger å bære, men ikke takler knyting og lange reimer!

(også har jeg innlegget lagret og kan enkelt copy-paste det på sånn ca 2 sekunder, så koster meg ikke såå voldsomt mye å spre budskapet heller;)

Skrevet

SEr god ut den close baby c, men man kan jo ikke ha barnet på ryggen i den?! Og bare "helt grei" fra 8 mnd og oppover? Og da begynner det ogsåå bli noe tungt å bære på magen... Nei, ville gått for en manduca! ;)

Eller kjøpt brukt, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...