Gå til innhold

Hjertelyd til legen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Får dere høre hjertelyden til legen?

Jeg er litt irritert, for legen min sa at hun ikke har utstyr til å sjekke slike ting. Jeg skal ikke til jordmor før uke 24, er i uke 12 nå. syns det er lenge å vente på å høre noe eller se noe frem til ultralyd om 2 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får høre hjertelyden hos legen. trodde de skulle sjekke det hver gang. Jeg fikk ikke høre det så tidlig som uke 12, for da er det så tidlig att det er vanskelig å finne den. Min lege vegrer seg derfor for å prøve, for han vil ikke at jeg skal bli redd hvis han ikke finner den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre hjertelyden i uke 12, legen spurte meg om jeg ville og forberedte meg på at d ikke var sikkert vi hørte noe, men d var en utrolig deilig følelse ;)

Jeg går til jordmor 3 ganger i uka og får høre hjertelyden hver gang og d er fantastiksk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste leger og jordmødre lytter ikke etter hjertelyd før etter uke 15, da er det mer sannsynlig å få høre den. Noen kan høre hjertelyd tidligere, men hvis man da ikke finner den i uke 12, så er det mange som blir unødvendig bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelyden til legen bryr jeg meg ikke om, den er sikkert fin ;) hehe.. Måtte bare ;)

 

Fikk høre hjertelyden til babyen når jeg var 13+0.

Fikk da beskjed om at hvis hun ikke fant den måtte hun notere det når hun skulle sende henvisning til UL og at det da var mulig ULen ville bli forsinka pga det kunne tyde på at jeg ikke var komt så langt som 13 uker. Men heldigvis fant hun den!!:D

 

Kan være derfor ikke alle leger/jm vil gjøre det. pluss det at mange blir unødvendig bekymra osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke høre hos legen.

Var hos jm da jeg var 15+3 og da fikk vi høre:-)

Har du ikke time hos jm før uke 24? Her tar de inn i uke 15-16 første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...