Gå til innhold

Kjjipe studielånet er betalt i dag:((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff det er faen i med trist at jeg måtte ut med 5700 kroner til den jævla lånekassen. Skulle ønske jeg ble millionær før jeg begynte studiene!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet, det er veldig lett å få gratis utdanning i Norge. Koster bare noen tusen i året i form av semesteravgift og bøker, evt noe mer hvis det er et studium som krever mer materiale eller mange bøker.

Studielånet har du valgt å ta opp selv for å finansiere tak over hodet og mat mens du studerte.

Skrevet

ja,. men er jo bra med utdannelse,. vet ikke hvor lenge du har igjen men er utrolig godt når man er ferdig med å betale på dette. er sure penger når man må betale.. jeg betalte kunn 3000 kr og enda var det utrolig surt,.

Skrevet

Betaler du det HVER mnd???

Du kan jo dele opp den i måneder eller anhver mnd slik du vil!

Skrevet

Hvorfor er det spesielt "surt" å nedbetale til Lånekassen? Selv synes jeg det er langt verre med boliglånet, hvor rentene er høyere.

Skrevet

selv om det er flott med studiestøtte og gratis utdanning i Norge, betyr det ikke at det er gøy å betale på. Tips: del terminbeløpet på 3, og sett over på egen studiesparekonto den mnd du får lønn. Da merker du ikke så mye til det, og slipper den ene store utgiften. Akkurat nå er studielånsrenten på linje med boliglånsrente flere steder. Jeg syns ikke det føles verre å betale på huset. Huset kan du jo selge og nedbetale lånet. Man kan ikke direkte selge utdannelsen sin på samme måte...

Skrevet

Jovisst, du "selger" utdannelsen din via yrket ditt, og får lønn deretter. I det lange løp er dessuten studielånsrenta lavere enn boliglånsrenta. Lånekassen blir nemlig subsidiert over statsbudsjettet. Dessuten blir mye av støtten gitt via stipend, ikke lån, og den stipendandelen har økt svært mye siden jeg selv var student for mange år siden.

Skrevet

Takket være Lånekassen fikk du muligheten til å studere. Blir for dumt å syte over at det må betales tilbake! I mange andre land er man avhengig av rike foreldre for å ha noen sjanse til utdannelse. Du er heldig.

Skrevet

Herlighet, at det skal finnes så mange dumme mennesker på ett sted er egentlig helt utrolig...

Jeg betalte det kjipe studielånet fredag, det føles surt ja, selv om jeg er glad jeg har en god utdannelse.

På samme måte føles det surt å betale høy strømregning, selv om jeg er glad for at jeg har vært varm i vinter. Det er surt å betale dyre penger for økologiske grønnsaker, selv om jeg er glad jeg har muligheten til det.

Det er valg jeg har tatt alt sammen, men det betyr jo ikke at jeg må betale med et smil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...