Gå til innhold

stå på slalom i uke 29 ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

lurer på om det kan ta noe skade å stå litt i barnebakken med sønnen min ? har ikke tenkt å skeie ut alså :-) Har ikke tenkt å falle heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ikke tenkt til å falle?? ikke for å være frekk el no nå, men du kan nok ikke bestemme det selv om du faller el ikke.. :)

 

Det er jo opp til hver enkelt om de vil gjøre ting el ikke, samme langt de er i svangerskapet.. men jeg selv hadde ikke tatt sjansen.. Det er såpass stor sjane for at det kan skje noe.. selv om du ikke har planer om å falle så kan alltids noen kjøre på deg så du faller.. eller kommer borti deg så du faller.. osv. osv...!!

Men man skal jo tåle å falle.. ungen ligger jo såpass godt polstret inne i magen, så skal jo tåle en del... men hvordan hadde samvittigheten vært i ettertid hvis du hadde falt skikkelig og det hadde skjedd noe?? Det er bare 9 mnd man går gravid.. og selv syns jeg at det er 9 mnd man fint kan ofre de tingene man normalt gjør.. 9 mnd av livet ditt er ingen evighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man kan ikke garantere om man faller, men jeg har stått mye på slalom før og har ikke falt en gang i barnebakken + at jeg skal ta det enda roligere enn vanlig. Sjansen er faktisk større om jeg faller på isen i trappen utenfor her... eller krasjer med bilen for å sette det litt på spissen.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

9. Hva slags aktiviteter bør jeg

IKKE gjøre når jeg er gravid?

 

Vær forsiktig med aktiviteter hvor

du kan falle, for eksempel slalåm og

ridning. Etter de første tre månedene

fraråder vi også ballspill og andre

kontaktidretter der du risikerer å få

slag mot kroppen. Dykking og stuping

kan innebære risiko for gravide på

grunn av trykkforandring, og frarådes

derfor. Du bør også unngå øvelser som

medfører ekstrem buktrykksøkning,

for eksempel benkpress..

 

Så kanskje best å la være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg er i uke 26 og sto slalåm med 4-åringen i går. Ikke sånn veldig suksess, merker at balansepunktet er blitt litt endret:)

Men sønnen ble fornøyd - og jeg fikk luftet meg - så sånn sett gikk det helt greit.

Mitt råd er derfor: kjenn etter egen form og hva du selv tror du orker og klarer. Noen er alltid mer bekymret enn andre (spesielt her på BIM). Og ikke fullfør dersom du kjenner deg utrygg. Jeg tror det ble min siste slalåmtur i går for en stund - men går fortsett på langrenn - i rolig tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...