Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Er det noen som har forslag til rolige, fine sanger/melodier som jeg kan spille for den lille i magen? Har lest at de kjenner igjen musikk fra tiden i magen, og har lyst til å finne noe den kan kjenne igjen og roe seg til når den kommer ut:)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Du har jo Chopin f.eks.. han har en 7-8 nocturne som er kjempekoslige og rolige. Fineste klassiske musikken jeg vet om... Ellers så er jo king of convenience eller october trilogy av Thomas Dybdahl rolige herlige sanger som jeg har spilt mye for min minste.. Ellers er det jo en hel haug av klassisk musikk til slike små.. bare å søke litt. Vivaldi, Mozart, Bach, Beethoven etc..
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 Hehehe, trenger ikkje gå i rolig musikk så lenge det er musikk som babyen kjenner igjen! Når jeg gikk med lillegutt i magen spilte jeg den musikken som jeg selv likte, var en del sanger som gikk oppigjen og oppigjen, og kan ikke kalle det rolig musikk. Og etter at han var komt ut så roet han seg når jeg satte på de sangen, (rihanna, lady gaga, musikk som jeg liker). Så mitt råd er og spille musikk som du liker, ikke moro og spille musikk og venne babyen til musikk som du ikke liker i det hele er nå min mening.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 Spill hva du vil, noe du liker selv. Ingenting som roet lillegutt så godt som gunsn roses og WASP
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #6 Skrevet 15. februar 2011 Hehe, nevøen min hadde en greie for Kiss, var det eneste som fikk DEN gutten til å sove:) Men jeg ønsker liksom likevel noe rolig da, noe typisk "babyaktig" som liksom kan symbolisere at nå skal vi sove. Jeg syns det er litt koselig med sånne rolige, barnesanger, men jeg kommer ikke på noen selv... Hi
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #7 Skrevet 15. februar 2011 Syng selv! All annen lyd er diffus for dem, og pakket inn i mange lag før det muligens når fram; men din stemme vandrer gjennom ben og væske og er tydelig og klar for dem. Velg f eks din favorittsang til godnattsang, og syng den hver kveld. I dusjen eller hvor det nå er. Har babyen hørt Trollmor i 9 måneder før fødselen, vil den sovne fint til den sangen i vogga også.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #8 Skrevet 15. februar 2011 Stakkar, da kommer den til å bli født med varige mén!
Gjest Antarctica Skrevet 15. februar 2011 #9 Skrevet 15. februar 2011 Næ. Mors stemme er alltid den vakreste uanset...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå