nyikeakatalog Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Trenger å bytte ut maxi cosien, hvilket sete er best som nummer to? Skal ha det bakovervendt.
*smula* Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Vi har hatt BeSate Izi Combi, veldig fornøyd med det.
Gjest Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Signerer Smula, vi hadde også BeSafe iZi Combi og var superfornøyd. Var litt jobb, men ikke vanskelig, å feste det, men jommen sto det stødig som fjell, da!
Føken siruppsnipp Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 Mitt store tips er å prøve sete i bilen før kjøp, for det er ikke tull at setene sitter forkjellig i bilene, det har vi erfart. vi kjøpte besafe combi for "alle" anbefalte denne, den kunne ikke brukes i den ene bilen, i har 2 så i min bil gikk det. men hun sitter veldig oppreist i sete selv når sete står i liggestillig (må stå i liggestillig hele tiden) Setter jeg sete mer opp så sitter hun fremover. Liker ikke at hun sovner i dette sete, da henger hun så med hodet. I den andre bilen har vi maxi cosi mobi og der sitter hun veldig bra, dette er et sete som passer perfekt i pappas bil, har ikke prøvd det i min bil, så er ikke sikker det passer der :-) Så Prøv setene i bilen!!!
Glajenta ♥ Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 Vi har et Britax Multitech, og besteforeldrene har et Besafe Izi combi x3 - er kjempefornøyd med begge. Men, hun sitter høyere og har bedre plass til beina (bakovervendt) i Besafe'n - mulig det har noe med bilene å gjøre og...
To små tuller Skrevet 15. februar 2011 #6 Skrevet 15. februar 2011 Dette lurer jeg også på, og det er sikkert et godt tips å prøve i bilen først, så det skal vi nok gjøre. Men det er en ting jeg irriterer meg over; vi har Maxi Cosi til jentene nå, disse setene er for 0-13 kg, mens de fleste "nr. 2 setene" er for 15-36 kg. Hva da med 13-15 kg? Er det ikke litt teit at setene ikke overlapper hverandre i barnets vekt? Jeg skjønner jo at jeg ikke behøver å følge dette slavisk, men man kan jo bli litt detaljfiksert når man er ny i "mamma-gamet".
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 15. februar 2011 #7 Skrevet 15. februar 2011 vi har besafe izi combi å er veldig fornøyd med det til nr 2 skal vi kjøpe besafe izi kid, det er kun bakovervendt å det er vist bedre enn ett man kan ha begge veier. Men for all del prøv sete i bilen før du kjøper det... Tips til deg over, det finnes en slik rund lang ting som du kan ligge under sete(husker ikke hva det heter) du kjøper det i barnebutikker, vi kjøpte vår på barnashus..
Trollemor75 Skrevet 15. februar 2011 #8 Skrevet 15. februar 2011 Hei! Det er fordi de har en annen nummerering på "kontinentet": sete 0: det er Maxi-Cosi typen, opp til 13 kg. sete 1: 9-18 kg. sete 2: 15-36 kg Det finnes også kombiløsninger, f. eks. der sete 1 går fra 5 til 18 kg, eller sete 2 fra 9 til 36 kg. Det skal ikke være enkelt... Prøv i bilen før du kjøper!!! Det er virkelig stor forskjell fra bil til bil, særlig mht helningen i baksetets bunn (der du setter deg), det påvirker hvordan setet vil sitte og hvor mye plass det tar i bilen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå