Gå til innhold

hvilket sete nr 2? til ettåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger å bytte ut maxi cosien, hvilket sete er best som nummer to? Skal ha det bakovervendt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt BeSate Izi Combi, veldig fornøyd med det.

Skrevet

Signerer Smula, vi hadde også BeSafe iZi Combi og var superfornøyd. Var litt jobb, men ikke vanskelig, å feste det, men jommen sto det stødig som fjell, da!

Skrevet

Mitt store tips er å prøve sete i bilen før kjøp, for det er ikke tull at setene sitter forkjellig i bilene, det har vi erfart.

vi kjøpte besafe combi for "alle" anbefalte denne, den kunne ikke brukes i den ene bilen, i har 2 så i min bil gikk det. men hun sitter veldig oppreist i sete selv når sete står i liggestillig (må stå i liggestillig hele tiden) Setter jeg sete mer opp så sitter hun fremover. Liker ikke at hun sovner i dette sete, da henger hun så med hodet.

I den andre bilen har vi maxi cosi mobi og der sitter hun veldig bra, dette er et sete som passer perfekt i pappas bil, har ikke prøvd det i min bil, så er ikke sikker det passer der :-)

Så Prøv setene i bilen!!!

Skrevet

Vi har et Britax Multitech, og besteforeldrene har et Besafe Izi combi x3 - er kjempefornøyd med begge.

Men, hun sitter høyere og har bedre plass til beina (bakovervendt) i Besafe'n - mulig det har noe med bilene å gjøre og...

Skrevet

Dette lurer jeg også på, og det er sikkert et godt tips å prøve i bilen først, så det skal vi nok gjøre. Men det er en ting jeg irriterer meg over; vi har Maxi Cosi til jentene nå, disse setene er for 0-13 kg, mens de fleste "nr. 2 setene" er for 15-36 kg. Hva da med 13-15 kg? Er det ikke litt teit at setene ikke overlapper hverandre i barnets vekt?

Jeg skjønner jo at jeg ikke behøver å følge dette slavisk, men man kan jo bli litt detaljfiksert når man er ny i "mamma-gamet".

Skrevet

vi har besafe izi combi å er veldig fornøyd med det :) til nr 2 skal vi kjøpe besafe izi kid, det er kun bakovervendt å det er vist bedre enn ett man kan ha begge veier.

Men for all del prøv sete i bilen før du kjøper det...

Tips til deg over, det finnes en slik rund lang ting som du kan ligge under sete(husker ikke hva det heter) du kjøper det i barnebutikker, vi kjøpte vår på barnashus..

Skrevet

Hei!

Det er fordi de har en annen nummerering på "kontinentet":

sete 0: det er Maxi-Cosi typen, opp til 13 kg.

sete 1: 9-18 kg.

sete 2: 15-36 kg

Det finnes også kombiløsninger, f. eks. der sete 1 går fra 5 til 18 kg, eller sete 2 fra 9 til 36 kg.

Det skal ikke være enkelt...

Prøv i bilen før du kjøper!!! Det er virkelig stor forskjell fra bil til bil, særlig mht helningen i baksetets bunn (der du setter deg), det påvirker hvordan setet vil sitte og hvor mye plass det tar i bilen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...