Gå til innhold

barnevelsignelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som skal ha det i stede for barndåp og navnefest?

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha barnevelsignelse ja =) Men har ikke bestemt hvor enda da... Det får komme etter ungen er født til sommeren =)

Skrevet

Det har jeg faktisk aldri hørt om før, hvordan fungerer det?

Skrevet

Vi har barnevelsignelse i den kristne menigheten vi går i. Det foregår slik at barnet blir bedt for av lederne i menigheten, og menigheten blir minnet om at de skal være med å be for barnet framover. Vi har feks ikke faddere.

Grunnen til at vi har barnevelsignelse er at vi tror at alle barn er Guds barn inntil den dagen de er så store at de kan ta en avgjørelse selv på om de vil følge Jesus eller ikke. Derfor legger vi ingen frelse i denne handlingen, men vi bærer barnet fram for Jesus for at han skal velsigne den lille, slik han gjorde da han selv gikk rundt på jorda.

• 2 uker senere...
Skrevet

blir barnevelsignelse her og etter sommeren, men jeg vet hvor den skal holdes. nå venter jeg bare på at de siste ukene skal rase forbi og lille pia komme ut :)

*pastoren her ville ha blitt temmelig skuffet hvis jeg har unngått kirken jeg tilhører hehe*

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg vil helst ha det, men vi er ikke aktive noe sted nå så vet ikke hvor vi skulle hat den. Første er døpt, mest fordi mannen ville det. Men jeg er vant med barnevelsignelse og føler egentlig det er mer "riktig". Så spørs det om jeg finner ut hvor vi kan ha den. Har et par alternativer.

Når er det valig å velsigne igjen? 3-4 mnd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...