Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 vel, har vel kanskje ikke helt begynt enda, har hatt vonde kynnere / maserier til nå. Begynte igår morges. Var en tur på klinikken igår kveld, og når jeg gjorde meg klar til å reise opp dit roet alt seg.... er det ikke typisk?? Og i natt har jeg hatt litt vondere kynnere ( har lyst å si rier, men de har vel ikke vært lange nok) Hvor vanlig er dette? Og hvor lang tid kan det ta før fødselen starter? Jeg hadde termin fredag / igår og liker ikke tanken på å gå overtid.....
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Jeg hadde vonde kynnere i flere uker før fødsel startet, så trenger ikke å ha noe med at det er en start heller, derfor har den nok heller ikke stoppet opp. Det er vanlig for førstegangs å gå over tiden, vet det er kjedelig - men hold ut! Snart har du nurket i armene dine!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Min fødsel startet først i uke 37, med bare rier... Vi har jordmorvakt i kommunen ,så jeg dro først dit for å sjekke om det var noe på gang... Og ,jada, helt moden og 3 cm åpning, så her ble det fødsel sa hun... Reiste til sykehuset, ble sjekket igjen og hadde da 5 cm. åpning... Også brått var det full stopp! Siden det var så lenge igjen til termin ville de ikke ta vannet eller noe for å få det igang igjen , så ble sendt hjem... Akkuat 2 uker etterpå våknet jeg av samme type rier en tidlig morgen...Da var det endelig igang på skikkelig!! Så det kan jo gå en stund... Men når du har passert termin, så går det jo sannsynligvis ikke så lenge som i mitt tilfelle...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 HI, kom deg til jordmor og få sjekket om du er moden og åpning! Så kan nok hun fortelle litt mer enn det vi kan her inne på forumet
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 vel, slimproppen gikk igår tidlig (glemte å nevne det) og var til sjekk på klinikken igår kveld. Hadde ingen åpning, men ifølge jordmor var det mykt og fødselen kunne starte veldig snart. Men har ikke skjedd i løpet av natten som håpet... har time hos jordmoren min nå snart... får nok svar på en del der, men alikavel er dette utrolig kjedelig...!!!!! men alt har jo dabbet helt av.. har svaker og kortere kynnere og nå. Kan det ikke bare gå over til rier? få fødselen overstått er eneste mål nå :-) gleder meg sånn til å treffe babyen vår som vi har ventet på så lenge.... HI
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #6 Skrevet 15. februar 2011 Jeg hadde vonde, regelmessige kynnere i flere uker før fødsel som kom og gikk og det er ikke veldig unormalt. "Fordelen" ved å ha det er at fødselen stort sett går raskere når den først starter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå