Stoltmamma:) Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Hei, Er det noen som skal på dette, når og hvor? Noen som har vært på dette før som synes det var nyttig/unyttig?
LiteNurk Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Har meldt oss på på A-hus i mai. Håper noen skriver litt om erfaringer her...
to til tre Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 Vi har vært på kurs på ABC på Ullevål. to timer, var kjempebra! jordmor hadde "foredrag" for 7 par. vi satt i en ring og alle kunne stille spørsmål når som helst. jordmor gikk gjennom alle stadiene i fødselen (fra modningsrier til amming). Etterpå fikk vi en omvisning på en fødestue på ABC, hvor hun viste ulike fødestillinger. Trodde det skulle være mannen min som skulle ha mest ut av dette, i og med at jeg har lest en god del mer om dette enn ham, men jeg lærte utrolig mye! I tillegg er det veldig trygt å ha fått kunnskapen direkte, og ikke via nettsteder osv. Anbefales
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 15. februar 2011 #6 Skrevet 15. februar 2011 har vært på kurs sist svangerskap, var da på ahus.. synes det var veldig bra den gang, mannen fikk god nytte men faktisk jeg å hehe:) omvisningen var best, fikk tilogmed prøve lystgassen hehe:) lykke til.. vi tenker ikke å dra denne gangen, det holdt med en gang synes vi:)
LilleLovely00 Skrevet 28. februar 2011 #8 Skrevet 28. februar 2011 Jeg var på Ahus i februar. Dessverre fikk vi ikke omvisning fordi alle føderommene var fulle, det hadde de visst vært de siste gangene det har vært kurs. Bortsett fra det så var det veldig nyttig, fint å høre direkte fra sykehusjordmoren hva som skjer - fra man begynner å få tegn til fødsel til man skal hjem fra sykehuset. Når man skal ringe, når man skal komme osv. Og hva som er bra å ta med for opphold på Ahus. Det er jo litt forskjellige rutiner fra sykehus til sykehus. Det var også fint å kunne komme dit, teste kjøreruten og hvor man skal gå, før man faktisk skal det. Og få info om smertelindringen som tilbys, og hele prosessen med først familierom, så føderom, så barselhotell ... Men sånn som svangerskapskurs var før i tiden med pusteteknikker osv., var det ikke. Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå