Gå til innhold

"På" eller "med"?


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Noen av dere som leser tegneserien M?

 

Det fins en genial stripe M der Mads og Madammen krangler om hva de skal skrive i kortet til brudeparet;

 

"Gratulerer med bryllupsdagen"

 

eller

 

"Gratulerer på bryllupsdagen"

 

Løsningen blir selvsagt at de skriver begge deler ;o)

 

Men hva er mest naturlig for DEG å skrive?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt spørsmål. Må bli MED

Skrevet

Må si det var en snål ide å skrive "på bryllupsdagen". Aldri sett noen som har skrevet det...

Skrevet

Dere som sier "Gratulerer på bryllupsdagen", sier dere "Gratulerer på dagen" også?

Skrevet

Begge deler er rart å skrive, jeg skriver "de beste ønsker på den store dagen" eller lignende :P

Skrevet

hmm.. i mitt hode blir "på bryllupsdagen" en gratulasjon som handler om et jubileum, mens "med bryllupsdagen" handler om selve dagen de blir gift. Men så er ikke mitt hode som alle andres ;)

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Jeg hadde skrevet "Beste ønsker til dere PÅ bryllupsdagen", eller "gratulerer så mye MED dagen"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...