Tante Blås Squaw Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Noen av dere som leser tegneserien M? Det fins en genial stripe M der Mads og Madammen krangler om hva de skal skrive i kortet til brudeparet; "Gratulerer med bryllupsdagen" eller "Gratulerer på bryllupsdagen" Løsningen blir selvsagt at de skriver begge deler ;o) Men hva er mest naturlig for DEG å skrive?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #8 Skrevet 15. februar 2011 Må si det var en snål ide å skrive "på bryllupsdagen". Aldri sett noen som har skrevet det...
Tokatter_USA Skrevet 15. februar 2011 #9 Skrevet 15. februar 2011 Dere som sier "Gratulerer på bryllupsdagen", sier dere "Gratulerer på dagen" også?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #10 Skrevet 15. februar 2011 Begge deler er rart å skrive, jeg skriver "de beste ønsker på den store dagen" eller lignende
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #12 Skrevet 15. februar 2011 hmm.. i mitt hode blir "på bryllupsdagen" en gratulasjon som handler om et jubileum, mens "med bryllupsdagen" handler om selve dagen de blir gift. Men så er ikke mitt hode som alle andres
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 15. februar 2011 #13 Skrevet 15. februar 2011 Jeg hadde skrevet "Beste ønsker til dere PÅ bryllupsdagen", eller "gratulerer så mye MED dagen"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå