Gå til innhold

Samvær 15 mnd. Råd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må nesten komme med litt mer info;)

 

Er bruddet fersk slik at barn og samværsforelder(far?) kjenner hverandre godt?

Om ikke, har det vært jevnlig samvær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som er best, men kan jo fortelle hvordan vi hadde det når gutten var ca 15 mnd. Det var to ettermiddager i uke ( tirsdag og torsdag) og annenhver helt uten overnatting.

 

Grunnen til overnatting var pga. at han hadde besøksforbud, og det gjorde ting veldig vanskelig. Men vet ikke om jeg ville hatt overnatting for det når de er så små, men i så fall bare sånn vi har det nå: Overnatting fra lørdag til søndag annenhver helg.

 

Hele saken kommer jo veldig ann på hvor mye kontakt barnet har med far fra før av. Har de bodd sammen? Kjenner far alle rutiner? I så fall ser jeg ingen grunn til å holde igjen på overnatting. Du som mor trenger også en pause innimellom =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

 

Ikke ferskt brudd. Har aldri bodd sammen. Han har vært en del fraværende.. Han ønsker nå å ha barnet mer hos seg. Veldig bra det! Vi bor på hver vår kant av byen. Barnet er vant til å bare være hos meg.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg bestillt en time hos familievernkontoret. De har mye tips og råd om hva som er best =)

 

Men jeg ville nok vært til stede, også begynt sånn smått å dra fra bare en liten stund om gangen. Kanskje dratt å handla litt, frisøren, gått en tur...

 

Lykke til =) Hilsen meg med det første "lange" svaret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei på 16 mnd. Jeg og bf har aldri vært sammen, og han har en jobb som gjør at han er borte og hjemme annenhver mnd. Det kompliserer ting. Han bor en og en halv time unna også. Vi har begynt med samvær, men det er snakk om 3-4 timer på dagtid et par tre ganger i mnd annenhver mnd. Tror det blir lengre snart, men er vanskelig å la seg gjøre når vi har såpass med avstand.

 

Vil være sikker på at barnet føler seg trygt først, før vi begynner så smått med en og annen overnatting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...