Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Hei alle sammen! Jeg vet ikke helt om dere kan hjelpe så mye, men kanskje noen har vært borti samme problem som meg? Jeg har vært sammen med kjæresten i snart 4 år nå. De 2 første årene hadde jeg ingen problemer med underlivet. Men de to siste årene nå får jeg vondt etter at kjæresten har kommet inni meg. Hva kan det være? Bruker vi kondom går det bra, men ikke uten, da får jeg enten urinveisinfeksjon eller bakteriell vaginose. Dette har jeg fått uttalige ganger. Har også prøvd og følge råd fra legen om og ha pause fra sex i 3 måneder for så og se om det blir bedre eller ikke. Det ble det ikke. Vi har begge vært til mange forskjellige gynokologer og tatt prøver osv mange ganger. Ikke spesielt på sæden hans men om vi har kjønnssykdommer. Noe vi ikke har når vi har vært sammen så lenge. Nå skal jeg prate med legen for og få henvisning til gynekolog igjen, så vi kan dra sammen, og høre med han. Er det noe som heter sædallergi? rett og slett at jeg ikke tåler sæden? Noen som har opplevd lignende? Vil jo gjerne ha barn en dag også, men det klaffer aldri, kanskje fordi jeg ikke tåler sæden? Jeg har hatt utredning og vet jeg kan bli gravid, og vi var og sjekket sæden hans i dag, og der var det over 90 % aktive svømmere! Noen tips/råd? :-) Setter stor pris på det! :-)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #2 Skrevet 14. februar 2011 Hei hei. Huff for en kjip situasjon da. Men ja, har faktisk hørt at det går nok desverre an å reagere på sæd. Rart at ikke legen allerede har testet det faktisk. Håper dere finner ut av det. og lykke til med baby en dag
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #3 Skrevet 14. februar 2011 tror jeg leste en gang i tiden om at det kan være noe mannen din har spist, som går i sæden. som du kanskje ikke tåler. vet ikke om jeg tror på at dette kan skje. ??? tror og jeg har lest at noen reagerer på sæden til mannen sin, men det er jo noe helt annet enn uvi(urinveisinfeksjon) og bateriell vaginose...da er det med utslett og sånt tror jeg. det som jeg tror er grunnen til dette er at endten så blir dere ikke helt kvitt dette, at det lett blomstrer opp igjen, etter behandling. mannen må behandles også. (skulle det være andre sexualpartenere inne i bildet, må de behandles og) da tenker jeg den bakterielle vaginosen. har dere begge gått på en flagyl kur for bakterell vaginose? tenker og på munnsex at det kan gjøre at en kan få sopp har jeg lest, mye mer bakterier i munnen, eller andre bakterier, men sopp er jo noe annet enn bakteriell vaginose og uvi. uvi og bakteriell vaginose er jo to forskjellige ting, uvi kan du forebygge på mage måter. dette kan du lese om på nettet. kan jo sikkert være koblet sammen også altså, samme bakterier. masse lykke til!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #4 Skrevet 14. februar 2011 Jeg har sett en dokumentar engang om folk som reagerte på mannens sæd. Rett og slett allergi, ja.. Så det er mulig. Tipper de finner ut av det:) Får kjøre på med kondom så lenge:)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #5 Skrevet 14. februar 2011 Jeg har hatt to partnere som jeg har hatt tilsvarende problemer med. Da har jeg i tillegg gjerne fått litt rar (ikke vond, bare rar) lukt der nede. Og det vi fant ut var at det rett og slett var phverdien som var heeelt feil. Dette gjelder ikke alle og jeg reagerer forskjellig på forskjellige menn. En av disse var en samboer jeg planla barn med, som jeg var litt trist over at vi prøvde i over et år uten hell. Både han og jeg fikk barn på første forsøk med nye partnere, så det var bare rett og slett at han og jeg ikke stemte sammen, verken i forholdet eller i senga tydeligvis:p Hehe...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #6 Skrevet 14. februar 2011 Ja, det finnes sædallergi! Ellers kan jeg ikke hjelpe deg. Søk på nettet:) Masse lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #7 Skrevet 15. februar 2011 Tusen takk for svar alle sammen! Etter og søkt litt på nettet fant jeg ut at det finnes men er svært sjelden. Skal ta en prat med legen og høre, håper jeg finner ut av det! :-) Og takk for gode råd folkens, setter jeg stor pris på!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #8 Skrevet 15. februar 2011 Har det på akkuratt samme måte som deg Men har jeg forstått legen rett er det kuren for uvi som gjør at vi får bakteriell vaginose ? jeg har da løpende resept på flagyl liggende på apoteket, så vi begge tar en kur når lukta kommer Du kan få kur som forebygger uvi, det har jeg, og med det vil jeg tro at den bakterielle vaginosen også forsvinner iom at det er penicillin du reagerer på ( i hvertfall sa legen min det ) Jeg bruker i tillegg tranebær kapsler forebyggende og kjøpte meg sånn gele for å bruke i dåsa hver dag ( fåes på apotek) Har faktisk gått over en mnd siden sist jeg hadde uvi og gardernella nå Ellers så forsto jeg det slik at det var mulig å være overømfintlig for mannens sæd, men tror nok ikke det er problemet her som sagt Lykke til !!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #9 Skrevet 15. februar 2011 Tisser du etter hvert samleie? Det hjelper på, da får du nemlig renset bakterier ut av urinrøret slik at du kan unngå urinveisinfeksjon. Jeg sleit nemlig med noe av det samme tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå