Gå til innhold

Ringe legen eller se ann litt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 14 mnd. I midten av forrige uke ble han forkjølt. Type snørrete med kanskje litt hoste. Tok dette som tann-plager og har ikke tenkt så mye over det, Har sjekket temp innimellom og et par ganger har han hatt 37,9. Fredag "sluttet" han å spise. Får nesten ikke ma i han. Natt til i går begynte han plutselig å spy. Det hele sto på i 3-4 timer også sovet han. Har ikke spydd mer etter det, men har veldig dårlig matlyst. Han er ganske tynn i utgangspunktet så blir litt bekymret. De par siste gangene på kontroll hos hs har han fallt litt fra sin kurve, så han har ikke mye å gå på liksom...

 

Noen som vet hva jeg burde gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har han feber nå? Går den greit ned med paracet? Drikker han godt? Har han våte bleier? Får du god kontakt med han?

 

Utslett? Oppkast nå?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte legen i sommer da jenta mi hadde samme greia. Jeg skulle ikke være bekymret pga dårlig appetitt. De klarer seg visstnok i dagevis uten. Det jeg skulle være påpasselig med var å få i henne nok væske. Kjør på med brus uten kullsyre og saft:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du forkjølelse til å bli tannplager..?

 

ER helt vanlig for unger å være forkjølt med litt feber, og omgangsyken går jo. Og da pleier ikke matlysten å være på topp heller!. Så jeg hadde sett det an! Husk bare å få nok drikke i han!

 

men jeg er ikke lege, dette er bare det jeg ville ha gjort!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturen varierer litt, men han har ikke over 38. Men nå er han ganske varm i utgangspunktet også. Har ikke gitt paracet.

 

Han drikker, ja, men skulle gjerne ønske han drakk mer. De er ikke så våte som jeg hadde foretrukket.

 

Han er i god form. Leker, klatrer, springer rundt og leker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det slik med sønnen min (også 14 mnd) nå for tiden også...

For to uker siden fikk han halsbetennelse og siden vil han ikke spise... Og han har hatt diare i etterkant av halsbetennelsen...

Jeg har kjøpt god natt velling fra nestle som jeg gir på flaske, mellom måltidet drikki også på flakse mye yogurt og frukt mos, middags glass i 6 mnd fra hipp... Da får jeg i ham litt iallefall... Kanskje du også kan prøve det om du ikke har gjort det allerede?

 

Vi har vært til legen flere ganger og jeg har tatt opp at han ikke spiser stort hver gang men får bare til svar at så lenge han drikker så går det nok over... Men jeg har bestemt meg for å ringe helsesøster i morgen for jeg vet at han etter en uke hadde gått ned over 1 kg..

 

Jeg hadde ikke sett det ann lenger for din del... Han har kanskje en infeksjon i magen eller noe? Hvis du får noen konkrete råd hadde det vært fin om du skrev om det her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er iallefall ikke noe du trenger å oppsøke lege på natterstid for. Ta en telefon til fastlegen i morra og hør om de har råd, evt om han trenger en time.

At unger slutter å spise fordi de kjenner seg kvalme, er helt naturlig. Det tar også tid å få opp matlysten igjen etter omgangssyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har aldri vært syk før og de eneste gangene han har vært snørrete har vært i forbindelse med at ei tann har vært på tur igjennom.

 

Er det vanlig at det varer så lenge? Dumt spm kanskje ;)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hørtes det ikke akutt ut, og da kan du vente til i morgen.

 

Dersom han får høy feber, ikke tar til seg væske, dårlig kontakt, lite urin eller om feberen ikke går ned ved inntak av Paracet - så kan du ringe legevakten for da er det akutt.

 

God bedring, da!

 

PS: Du kjenner selv best din sønn, så om du ikke klarer å roe deg så ta deg en telefon til legevakten. Man har lov å spørre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er bekymret så ringer du helsestasjon eller lege. Når det gjelder de små er det bedre å ringe en gang for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...