Gå til innhold

Forskjell på gaver?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Satt her og pratet med ei venninne. Hun fortalte at hun ikke kjøpte like store gaver til mannens onkelunger som hun gjorde til egne tantebarn.

 

Jeg bruker akkurat det samme på min kjæres nieser og nevøer som jeg gjør på mine egne. For meg er det helt naturlig, og de er alle familie.

 

men det er kanskje bare jeg som føler det sånn?

 

 

Ja, både jeg og venninnen min har gaveansvaret i familien, d.v.s. at våre menn slipper det. Vi har ikke noe imot det, og mennene er glade til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper finere og dyrere gaver til mine egne enn til hans. Dessuten får ungen vår dyrere og finere gaver fra tanten sin på min side. Jeg og søsteren min er veldig nære, og dermed er også hverandres barn veldig spesielle for oss. Han har mye mindre kontakt med søsknene sine og også med barna. De har heller ikke hatt for vane å kjøpe så voldsomme gaver til hverandre.

 

Skulle jeg ha begynt å gi dårligere gaver til mine tantebarn bare fordi de har en annen gavekultur i hans familie? Hadde vi gitt samme type gaver til hans onkelbarn ville det for det første ruinere oss ettersom de er en stor søskenflokk der alle har flere barn, og vi ville dessuten satt hele slekta i forlegenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper til min familie, og han kjøper til sin familie. Min familie får mye finere og mer personlige gaver, og de blir gladere for gavene enn hans familie.

Han hastekjøper i siste liten, og bryr seg ikke om hvem som får hva virker det som...han innbiller seg selv at han kjøper fordi han vil, men han kjøper kun av plikt. Kan aldri forstå at hans familie føler seg så satt pris på av hans gaver,....

 

Jeg har prøvd å hjelpe han tidligere, men han vil ikke ha hjelp. (Han vil helst at jeg skal overta gaveansvaret, men det vil ikke jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat like mange nieser og nevøer vi da, kanskje det gjør det enklere.

 

Familien hans virker alltid veldig fornøyd med det de får, og jeg planlegger kjøp gjennom heler året.

 

Men ser på alt som like mye familie, selv om mine egne selvfølgelig er "nærmere". Men veldig glad i hele svigersfamilien.¨

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22.37.

 

Jeg kjøper til 6-7 i min familie, og har valgt å kutte ut mange i familien min. (Kuttet ut søsken og søskenbarn blant annet)

Mannen velger å kjøpe til hele slekten, og ender da gjerne opp med 20-25 gaver.

 

Jeg koser meg med gavekjøpet og planlegger det gjennom hele året. (Prøver å finne ut hva alle ønsker/trenger).

Mannen handler alt dagen før sendefristen til posten, og forbanner hele gavehysteriet,....men kan skal aboslutt ikke kutte ut noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper gaver av ulik verdi til hans og min familie. Vi gir bare til barna til en av hans søsken. Dette var en avtale de hadde før jeg kom inn i bildet.

Han ble ikke kjent med sine søsken før han var nesten voksen, så de har ikke den kontakten som de fleste andre. Jeg har enda ikke møtt alle hans søsken og familie.

 

Men hadde han hatt en litt mer normalt familieforhold som meg så hadde det vært likt. Hans, mine og hans ex-stebarn blir behandlet likt når det kommer til gaver og andre ting her i huset.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...