Gå til innhold

I ditt andre svangerskap:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når kjente du liv?

Når vokste magen?

 

Får man tidligere større pupper og mage, og væske i puppene enn i 1. svangerskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjente liv daglig fra uke 11. Fra uke 11 måtte flere av buksene byttes ut. Hadde egentlig mage hele veien med nummer to.

Væske i puppene hadde jeg lite av med nummer to, hadde en del med nummer en. Større pupper i svangerskapet med nummer to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppene ble utvilsomt større OG kom tidligere i svangerskap nr 2.

Magen kom tidligere og ble også større enn første gang.

Jeg fikk ikke væske i puppene i noen av svangerskapene, men melken kom umiddelbart etter fødsel, i strie strømmer (!)

 

Ellers kjente jeg liv noe tidligere for hvert svangerskap. Ca uke 17 i svangerskap nr 1, ca uke 16 i svangerskap nr 2 og ca uke 14 i svangerskap nr 3. Visste jo bedre hva jeg kjente fra gang til gang.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente liv seinare i 2. svangerskap pga at morkaka låg på framsida av magen. Kjente vel liv i veke 20-21 (veke 16 med første).

 

Magen var mindre tydeleg med nr 2 enn med nr 1 fordi eg var meir kvalm og gjekk ned 6 kg på eit par veker. Var ikkje oppe i startvekt igjen før i veke 30.

 

Magen blei vel omtrent like stor i begge svangerskap, men eg kunne bruke vanlige bukser lengre med nr 2. Puppene blei faktisk aldri så struttande med nr 2 som med nr 1, sjølv om eg hadde meir enn nok melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...