Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 fordi vi har tenkt å reise til Thailand med babyen som er 4 mnd. Kjente at jeg ble litt lei meg og irritert for vi var ikke der for å be om deres råd og meninger ang det, kun for å få de nødvendige vaksinene. Og dama der var så sur og krass og tror hun syntes vi var verdens verste foreldre som tenkte å ta med barnet dit før fylte 5 år. Vi har planlagt dette veldig nøye og tar alle forholdsregler for at det skal bli en fin tur også for babyen.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #2 Skrevet 14. februar 2011 Det er ikke anbefalt å ta de med før de er 4 år så jeg forstår henne godt. Ungen får det ikke bra og dere er egoister.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 14. februar 2011 #3 Skrevet 14. februar 2011 Hvordan vet du at ungen dems ikke får det bra 22:12 . Det bor unger i Thailand også !!!! Dra og kos dere masse Skulle ønske det var meg .... God tur .
Gjest Antarctica Skrevet 14. februar 2011 #4 Skrevet 14. februar 2011 Ungen får det ikke bra? Hvordan vet du det? Thailand er ikke noe uland. For noe tøys. Det bor faktisk spedbarn i alle de landene dere er så redde for. En venninne tok nylig med seg babyen til senegal for en måned. Det går så det griner, de har det knall der!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #5 Skrevet 14. februar 2011 Hvordan kan du vite at mitt barn ikke får det bra på en tur til Thailand? Vi var på tur med førstemann også for 4 år siden. Var borte i 6 uker og både vi og babyen hadde det veldig bra. HI
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #6 Skrevet 14. februar 2011 Norske unger er vant til forholdene her og utenlandske unger er vant til sine forhold. Det er en grunn til at det ikke er anbefalt å ta de med. Det blir som med røyking i svangerskapet. Noen går det bra med og andre ikke. Men det er din unge.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #7 Skrevet 14. februar 2011 Jeg er sykepleier og jobber på legekontor - og vil bare si: GOD TUR! Dette er fullt og helt deres valg, Thailand er ikke et u-land - og dere tar jo forhåndsregler ved vaksinering! Regner med dere har reiseforsikring slik at dere kan søke best mulig legehjelp OM noe skulle skje, og det kan det gjøre i Sverige også for den saks skyld. KOS DERE!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2011 #8 Skrevet 14. februar 2011 Hvis det ikke er anbefalt å ta med så små unger til Thailand, er det jo en grunn til det! Det hjelper ikke om du prøver å være verdens beste mor når ungen blir utsatt for farlige, fremmede og uvante bakterier som så små barn ikke har immunforsvar til å tåle! Ungene i Thailand er jo født i disse omgivelsene, det går ikke an å sammenlikne det! Tror nok hun på vaksinekontoret har mer erfaring og bedre bakgrunn for å uttale seg enn de fleste her.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #9 Skrevet 15. februar 2011 Kjenner jeg blir litt provosert, for at dette ikke anbefales er det svært delte meninger om. Det finnes enda ikke en forskningsrapport som sier noe om at dette ikke er bra. Det er mye synsing fra forskjellige "eksperter". Vi var i Thailiand da førstemann var 6 mnd og skal reise igjen nå med jenta vår som er 6 mnd. Vi bor i Phuket som er et sted der det er lett å få legehjelp om man trenger. Hverken vår fastlege, helsestasjon eller vaksinekontoret har vært skaptiske til dette. Jeg har også snakket med overlegen på barneavdelingen da datteren vår nylig var innlagt, og han ønsket oss god tur. De hadde selv vært flere ganger i Thailiand med sine små barn. Det forutsetter jo at man holder seg unna områder hvor det er utbredt malaria. Vi reiser med Thai air som er fantasiske mot familier som reiser med babyer. Og thaiene elsker små barn, så vær forbederedt på at babyen sjelden får være i "fred". Varmen takler man på samme måte som når det er veldig varmt her om sommeren. Skygge, masse drikke osv. Ta med barnemat og bleier. Og når det gjelder vaksiner så ble vi anbefalt og ikke ta noen fler enn den han hadde fått ved 3 mnd. Hepatitt smitter kun gjennom blod og væske, noe babyene ikke er så utsatt for. (kan ikke smitte via myggstikk). Synes absolutt ikke dere er verdens verste foreldre. Kos dere og god tur.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #10 Skrevet 15. februar 2011 Jeg forstår dama jeg. Mamma jobber innenfor et felt og ser hvor mange små kister som er på vei ut av Thailand. Min mor er ikke hysterisk. Men har bedt på sine knær om at vi ikke må ta med ungene når de er små til Thailand.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #11 Skrevet 15. februar 2011 Nabota fikk utlagt tarm og ødelagt for livet etter en infeksjon hun fikk der nede. Da var hun 2 år.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #12 Skrevet 15. februar 2011 At det bor barn i Thailand er dårlig argument. De er født inn i et miljø og er resistent. Norske barn blir svært ofte syke i Thailand. Av de samme tingene innfødte barn tåler fint.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #13 Skrevet 15. februar 2011 Den infeksjonen kan man også få i Hellas eller andre turiststeder. Dessuten vil en liten baby leve på morsmelk og barnemat tatt med hjemmefra.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #14 Skrevet 15. februar 2011 Alle dere som er så imot at man reiser og kommer med diverse historiere. Vet om folk som har blitt syke av en ferietur til Sverige også. Kom heller med linker som viser til seriøse forskningsrapporter som sier at dette er farlig for spedbarn. Og da mener jeg ikke uttalelser som enkelte fagpersoner mener, men rapporter basert på studier. Det finnes nemlig ingen som konkluderer med at det ikke anbefales. Hva den enkelte personlig mener eller har hørt at naboen har sagt er ikke retningsgivende for hva som er rett eller galt.
Kyllingbein Skrevet 15. februar 2011 #15 Skrevet 15. februar 2011 Bry deg nå ikke om det da. Noen liker det ikke og sånn er det bare. Personlig mener jeg at baby på 4 mnd ikke er noe stress i det hele tatt. Da er det jo verre med barn på 3-4 år da. Uansett alder kan barn få det fint hvor som helst. Og de kan ha det bra selv om de må sitte 12-14 timer på fly. God tur. Skulle også ønske det var meg
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #16 Skrevet 15. februar 2011 Går så det griner? Guri så naivt. Selvfølgelig vil det som regel gå bra. Men sjansen for at barnet blir alvorligt syk ER mye høyere. Hadde aldri tilgitt meg selv om babyen min døde på et slikt unødvendig reisemål.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #17 Skrevet 15. februar 2011 Vår erfaring er at det er mye letter å fly 13 timer med en baby på 6 mnd enn en på 2 år.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #18 Skrevet 15. februar 2011 Dama HI nevner er vel strengt tatt en fagpersom med en del info, data og kjennskap til nettopp slike saker.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #19 Skrevet 15. februar 2011 Hvor har du det fra at norske barn ofte blir syke i Thailand anonym 10.48? Vis meg link til det er du snill.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #20 Skrevet 15. februar 2011 Man har jo aldri noen garanti for noe som helst uansett alder. kan jo bare minne om tsunamien i Thailand for noen år siden, da døde det også barn OVER fem år, så vidt jeg husker! Og norske barn i Norge blir også syke hele tiden. kos dere på tur!!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #21 Skrevet 15. februar 2011 Ja, akkurat som barnelegen, helsesøster og de som vaksinasjonskontoret her mener det motsatte. At det er helt ok å reise til Thailand med så små barn. Det er hele poenget mitt - anbefalingene baseres på egne meninger, og da må man ta det som sies med en klype salt. De såkalte fagpersonene er jo dypt uenige!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #22 Skrevet 15. februar 2011 Det er vel ikke stress og hvor enkelt det er som er temaet. Men hvor farlig det er for barnet. Og barn under 5 kan dø av det som for oss er et magasjau på do.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #23 Skrevet 15. februar 2011 Jeg synes det er galskap, jeg ville aldri ha tatt et barn under 4-5år med dit og iallefall ikke en så liten baby. Man må da kunne tenke litt selv også å sjekke opp sånne ting før en drar. Har hørt om en unge (på rundt 2år) som døde etter thailandtur......og det er fort gjort at dem blir syke. Om barnet fullammes så er det bedre beskyttet. Har dere eldre barn så håper jeg det er over 5år.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #24 Skrevet 15. februar 2011 Ettersom hun jobber med vaksiner, så er det vel i forhold til dette hun reagerer. En baby på 4 mnd har jo enda ikke fått grunnvaksine for difteri, stivkrampe og polio (en grunnvaksine for disse krever 3 doser tatt med min 4 mnd mellomrom). Har dere satt der grundig inn i hvorvidt dette er utbredte sykdommer dit dere skal?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #25 Skrevet 15. februar 2011 Og jeg venter fortsatt på linken til at det er så farlig for barn under 5 år? Og veldig intr i linken fra hun over her om har en mor som stadig ser døde barn fraktes ut fra Thailiand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå