Gå til innhold

Tenker dere over....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

At barnet deres skal være"tiltalende" for de som jobber i barnehagen?

Altså rene i klærne når de kommer på mårran, uten matrester i fjeset, inngrodd snørr eller gammel ørevoks.

 

Misforstå meg ikke! Jeg tenker på vanlig renslighet og personlig hygiene.

Ikke "ny" skitt og nye flekker.

 

Jeg vil gjerne at barnet mitt skal innby til fangkos og nærhet, noe ikke alltid et skittent barn gjør. For barnehageansatte er jo bare mennesker de også og klarer ikke alltid (bevisst eller ubeviss) å ha like mye nærkontakt med alle typer barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, i begynnelsen så gjorde jeg det, men så har ei bekjent av meg snakket så stygt om oss i bhg at det hjelper ikke hvor nusslig og ren jenta mi er. De bare klarer ikke å behandle henne som de andre barna fordi de " vet" så mye og mer til om oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenker på det. Gutten min har nyvaskede klær hver morgen. Han har heller aldri snørr eller matrester i ansiktet når han leveres. Han har derimot ikke alltid nyvasket hår... Vet ikke om det vil oppleves som ekkelt jeg.. men, timene strekker ikke til her i huset til å vaske håret hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi passer på personlig hygiene og renslighet, men ikke med de ansatte i barnehagen i tankene i særlig grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt vil jeg at datteren min skal være renslig som oss andre i huset her, det gjelder uavhengig av barnehagen. Faktisk må jeg nesten daglig vaske henne i ansiktet før vi går fra barnehagen - de er nemlig ikke så grundig når det kommer til tørk av matrester og snørr der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har det i bakhodet. Jobber i skolen så jeg er klar over at det er viktig at de ser ordentlige ut. Ellers så liker jeg at hun ser ren og pen ut. Hun er jo min lille tulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg steller jenta mi og tar på henne rene klær hver dag. Ikke bare for at hun skal tiltale de voksne i barnehagen da, men for at jeg liker at hun er stelt og ser ordentlig ut. Spesielt det å klippe negler og sørge for at det ikke er "sørgerender" under neglene er jeg nøye på. Både for at det ikke ser pent ut og pga hygienen.

Jeg jobber i barnehage selv også og hos meg får alle barn sitte på fanget og får klemmer. Men jeg må jo ærlig innrømme at det er kanskje litt koseligere å kose og klemme et velstelt barn enn et som er skittent og lukter surt.

Og til deg som lurte på om vi vasker håret hver dag så gjør vi absolutt ikke det, max 2 ganger i uka vasker vi håret og det synes jeg er nok. Med unntak av midt på varmeste sommeren kanskje, da hender det at det blir dusjing med hårvask hver dag pga svette, solkrem, sand og is fra topp til tå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart jeg prøver å levere ungene i god stand hehehe :) Vi vasker dem da hver morgen og tar på de rene klær. Akkurat som vi selv gjør. Jeg gjør det ikke for å gjøre ungene mere tiltalende i så måte, men fordi at det er da hyggeligere å være ren. Begge mine unger blir lei seg når de griser seg ut og ønsker da å bytte trøye og vaske seg. Dette regner jeg med kommer av at vi selv passer på å holde dem passelig rene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Jeg jobber også i barnehage, og det er ikke så delikat med unger som lukter surt/har lange møkkete negler/masse ørevoks tytende ut av øra osv.

 

Men vi er like glad i dem da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker veldig på dette. jeg vil ikke at mitt barn skal se ekkel og skitten ut! for min del sier det litt om hvilket hjem dette barnet kommer fra og hva slaks foreldre barnet har. jeg liker at ting er rent og pent. og ihvertfall når det gjelder min nydelige lille gutt. jeg ser ned på de foreldrene som ikke gidder å vaske barna sine! stakkars barn som må gå med inntørket snue, matreste på klærene og generelt skittne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...