Gå til innhold

gardinspørsmål igjen til folk som har smak og som kan sånt :P


:::) Frøken Velferdsrett

Anbefalte innlegg

 

oki, jeg har mørkebrunt trebord, mørkebrune hyller, svart soffa. med hvite puter med knapper som passer til bordet. på bordet er det hvit duk, med hvit blomst i hvit potte.

 

så da, hvordan gardiner?

 

jeg tenkte egentlig hvite, men jeg tror det er mest fordi jeg sist gang var vill og gal og gikk for gardiner med høstblader på, som jeg ikke helt syns passer inn og som jeg er utrolig lei :P

 

kanskje brune? blir det for mørkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det åpenlyse er jo: røde! :D

 

Evt grønne? Eller noen i en varm gulfarge.

 

Ja, jeg liker farger... Kjøpt noen billige, så kan du bytte de ut når du er lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har mørkebrukt bord, mørkebruneputer, mørkebrun kant på teppet i stua, khaki sofa og lingardiner, løs vev, i beige. De er veldig fine sammen med alt det mørke. Om sommeren når det er lyst ute har jeg mørkebrune gardiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvordan grønt eller gult blir fint, men noen slike farger bare er fine i mine øyne. Men ingen overraskelse at du bare vurderte det røde alternativet da-..- haha (ps jeg har røde gardiner og er ikke lei etter 6 år, men de er litt gjennomsiktige og sånn også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man blir lei av alt etter 6 år. har hatt sønnen min i 4 og jeg begyner å gå lei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de også, de er ikke SÅ tunge da, men akkurat passe. Og de er lette å finne på salg på Ikea.

Ikke er de HELT hvite heller, de har litt sånn offwhite tone i seg (mine har nå i alle fall det)

Veldig fornøyd med dem, bortsett fra at de er forferdelige å stryke når de har blitt vasket, og hvis du tørker dem i trommel MÅ de strykes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... jeg har ikke sett dem på ordentlig, men det ser litt ut som de er litt lune.

 

men hvem farge? jeg tror putene ikke er helt hvite.

 

jeg husker i gamle dager, da jeg var sammen en kar som tok seg av alle sånne her ting. det var i grunn det beste med han :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av et putevar og ta det med på Ikea, de har jo en million gardiner:)

Og har de ikke akkurat sånn DU vil ha, så kan du jo kjøpe gardinfag og smiske med noen som har symaskin?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen kjip i dag! :P Jeg er IKKE lei av gardiner, guttunge på godt over 4 år eller mannen som har vært her i over 7 år (kan det stemme? Mannen holder tellinga og forsikrer meg om at ja, det kan det).

 

Det gjelder å holde ut. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HAHA!

JEg går lei mye fortere enn som så, spesielt av gardiner...

(skal ta en vurdering om det også gjelder menn og barn snarlig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, for som jeg så diskret poengterte å holde ut teller for alt! :D

 

Neida.

 

Skift gardiner, barn og menn dere om dere vil.

 

Jeg må skifte en av delen pga hull faktisk ganske snart også... kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite, tunge gardiner UTEN bånd som henger dem til siden. Har du hvite vegger gjør hvite gardiner rommet større. Mørke gardiner til hvite vegger gjør det mindre. Sørg også for gode stenger til å henge dem på, gjerne fri for klassiskt dill på endene. Ikea har fine og enkle stenger som er solide. Men som sagt. Uten "pynteknotter" og uten "magebelte". "Ille god smak jæ se":)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er sant, de er egentlig hullete alle tre... eller fire, jeg har jo to barn, men også to par gardiner .og... alle 7 da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

symaskin er litt mye å håpe på :D men jeg la opp de jeg har nå selv... hih så jeg er litt stolt :D

 

men å ta med putetrekket var lurt. elsker de putene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahah... heldig utsangn :)

 

og kjip i dag ja :D hihi... jeg har jo kjøpt meg nytt bilde og triana og pink går rundt i feministklær. livet er herlig :D det må jo gå ut over noen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kaffelattefargete vegger.. hehe.. standard som jeg er :D

 

men gjør hvite gardiner rommet større når man har realtivt små vinduer også? (bor i kjeller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker i hvertfall slik her hjemme de gangene jeg har hvite oppe. Har mosefargede vegger. Vinduene kan gjøres større ved å ha noe for lange stenger i forhold til vindusstr, slik at gardinene dekker noe mer av veggen enn vanlig og ikke så mye av vinduet, hvis du skjønner hva jeg mener. På den måten slippes det mer lys inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, forstår tanken :)

 

men når jeg ser på gardinene mine, så inser jeg at de er trekt forand vinduet og persiennene er nede...hihi.. ingen skal se inn i min hule :D

 

men det kan jo hende at jeg blir mer åpen med nye gardiner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...