Gå til innhold

Greit med lekekamerater som er et år eldre og et år yngre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har ei jente på 4 år. Skal flytte til et område som i hovedsak har jenter som er 3 og 5 år. Det er bare et barn som er like gammelt som vårt der. Synd for jenta vår? Eller går det greit?

 

Hilsen hønemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både jenter som er ett år yngre og ett år eldre kan sikkert leke med jenta di. Kanskje hun til og med kan leke med en og annen gutt, hvis ikke det blir for radikalt for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min er 5, og leker i hovedsak med gutter på 3, 4, 5 og 6 år.

Og noen få jenter på samme alder.

 

Bør jeg bekymre meg? Hehe:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er greit???

Nei, man får jammen kontrollere ungene mer så de ikke fristes til å leke med barn i feil alder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går nok helt fint skal du se:)

Når vi flyttet i den gaten vi bor i nå, var det ingen barn som var like gamle som jentene våre her.

Litt etter flyttet en familie hit med en jente som var nesten 4 år eldre enn eldste her. De er nå bestevenninner, vår snuppe er 8 år og nabojenta blir 12 i april. Tilogmed mellomste på 7 får leke med de, så det er ikke noe problem:)

 

Så er det jo også slik at du ikke har noe garanti for at de som bor der nå vil bli boende der... Plutselig så kommer det noen nye barn i nabolaget:)

 

Her har mellomste 2 stykker som går i klassen hennes i gata nå, de er gutter, men det gjør da ingenting. De går til skolen sammen hver dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun kommer til å få det fint. har selv aldri hatt venner som er født samme år som meg. bortsett fra guttevenner.

vekste opp på en skole der jeg var eneste jente i klassen. det var ei jente i klassa over og over den igjen :P

 

Når jeg begynte på ungd-skole kom jeg til andre jenter, men vart ikke bestevenn med de likevel.

 

må si at fordelen er at ungene ikke krangler såå mye fordi de ikke blir lei av hverandre. (fordi de ikke går i samme klasse.) så morsomere å møtes på privaten då

 

flytt med god samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gata der jeg vokste opp var det mange på hvert klassetrinn. Bortsett fra mitt :/ Men det gjorde at jeg fikk venner på skolen som ikke visste alt om det som skjedde hjemme. og ingen som på død og liv skulle fortelle i klassen hva jeg hadde gjort hjemme (som lillesøsteren min ofte bittert fikk erfare)

 

Så for meg var det bare supert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...