Gå til innhold

Noen som har DNB Nor som bank her, eller som jobber i DNB Nor? :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren var på møte idag, og fikk beskje om at huslånet skulle nok gå i orden:)

Men da det kom til legitimasjon, var kun pass gyldig. Stemmer dette? Går det ikke ann å bruke vanlig visa som legitimasjon?

 

Jeg har pass, men samboeren min har ikke ordnet seg et nytt et siden hans gikk ut for 2 år siden. Så tenker litt på behandlingstiden det vil ta å ordne et pass, i forhold til å få lånet ferdig til vi kan begynne å legge inn bud.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi måtte sende rett kopi av passene våre til den banken vi kan få lån i også.

 

Fikk litt sjokk selv, men kan jo virke som om det er normalt. Det er ikke Dnb Nor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi opplevde det samme forje uke i nordea. måtte ha pass for å få lån og kunne bli kunde. jeg har aldri hatt pass. så jeg måtte kjøpe meg pass for å få lån og alt i orden..

 

dette er surt,.

 

jeg bestilte pass på torsdag og fikk beskejd om at det tar kunn 3-4 dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er normalt tror jeg. Men få din samboer til å fikse dette allerede i morgen, det tar ikke mange dagene å ordne nytt pass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt vanlig prosedyre i alle banker.....

Iallefall i DnB Nor, der jeg jobber :))

 

Lykke til.

 

Hilsen bankdama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig... Har vært kunde hos Dnb nor i mange år, og har fått boliglån der tre ganger. De har aldri spurt etter pass. Kanskje det er noe helt nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jobber i bank.. jobbet i dnbnor, og en annen bank nå.

Dette er vanlig prosedyre i alle banker.. er bestemt på generelt nivå, og ikke bankene selv som har bestemt dette. :)

Vi i bankene syns det også kan være like tungvint innimellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun hvis du er ny kunde i en bank :)

Dersom du ble opprettet som kunde i en bank før denne lovbestemmelsen kom på plass, så slipper du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at det er en tungvindt regel..... Men med tanke på hvor mye rart mennesker gjør for å få konto og lån er det også helt nødvendig :))

 

Hilsen bankdama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! :) dessverre er det ofte slik at mange må svi for at noen er uærlig! men sånn har nå verden en gang blitt..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...