pernillebot Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Hei, er det noen som kan hekle her? skulle gjerne hatt hjelp til å forstå en hekleoppskrift? når man skriver i oppskriften 1 hst i samme som lm, hva betyr det? og hva betyr 2 hst i hver hst og 1 hst i neste 2hst? den siste skjønner jeg ingenting av.. vet hva forkortelse står for. Lm = luftmasker og hst = halvstav(er) håper det er noen som kan hjelpe meg, hadde vært supert
Varm melk med honning Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Hei du. Skal prøve å forklare så godt jeg kan. - i hst som lm betyr vel at du skal hekle en halvstav i samme luftmasken. Altså den siste lm du lagd muligens? - 2 hst i hver hst og 1 hst i neste 2 hst vil si at du skal øke masker. Så det vil si at du hekler 2 halvstaver i samme halvstav og 1 halvstav i de to neste halvstavene, så er det vel sånn det fortsetter runden feks ved luehekling er det ofte sånn man øker. 2 hst i samme, en enkel hst i de neste 2 hst i samme, osv. Neste runde er det da ofte 2 hst i samme hst, 1 hst i neste 3 hst. Skjønner du hva jeg prøver å forklare? Ble litt rotete. Jeg lære meg å hekle ved hjelp av youTube, og garnstudio. Håper du klarer det
pernillebot Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2011 Tusen takk for svar! tror jeg kanskje forstår det nå
pernillebot Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2011 Nå har jeg fått til første delen av lua. Nå gjenstår bare øreklaffene og der skjønner ikke oppskriften igjen noen som kan hjelpe? hva skal jeg gjøre når det står: bytt farge, hekle hst, fell på start og avslutt raden med å hekle de to første og de to siste på raden sammen??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå