Gå til innhold

Fler som ble sydd etter fødsel og


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Legen brukte lystgass som smertelindring (i tilegg til likalbedøvelse)? WTF, liksom.. Hadde grad 3a og vaginalrift som gikk nesten frem til livmormunnen. Var helt i sjokk etter alt, så trudde jeg bare måtte finne meg i det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så alvorlige rifter som deg, men ble sydd omtrent uten bedøvelse på klitoris (visstnok uvanlig å revne forover...) Lå og hylte. Gruer meg til neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig svar! Har du prøvd å bli sydd i tre lag og i rompa, samt fått et spekel inn i hullet rett etter fødselen? Burde prøves, blir kjempe festlig med lystgass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble klippet i en retning og revnet i to andre retninger, revnet hele urinveisåpningen og mot klitoris..

 

Legen brukte en "frysespray" i tillegg til lokalbedøvelsen jeg fikk før han klippet.

 

Var selvfølgelig ikke noe behagelig, men alternativet er jo å bli kjørt på operasjonsstuen og få full narkose og alt det fører med seg av opphold på oppvåkning etterpå osv.

 

Jeg ville uten tvil valgt lokalbedøvelse og nedkjøling igjen fremfor operasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg har sydd uten bedøvelse. Ikke så mye mer festlig det...

 

Følelsen av tråd som trekker seg langsomt gjennom huden der nede *grøss* noe jeg er glad jeg ikke skal oppleve igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undres stadig over at man kan bedøves alle andre steder på kroppen enn der nede. Det er noe bibelsk over det som henger igjen - "Du skal føde dine barn i smerte". Og smertene må for all del ikke være over med selve fødselen! Hadde tatt narkose selv anytime...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er galskap. Spør om han legen vil bli sydd i pungen/klitoris kun med lystgass som bedøvelse neste gang... Jeg ble klippet og fikk lokalbedøvelse før klippet i tillegg til at epiduralen satt langt nede, så jeg kjente ingenting av verken klipping eller sying.

 

En venninne ble sprayet (lokalbedøvelsesspray som brukes på blantannet slimhinner, uviss effekt) og sa hun kjente mye. Hva er problemet med å sette ordentlig bedøvelse egentlig? Store rifter bør egentlig syes på operasjon (og ja, heller en kort TIVA-narkose (narkose som settes intravenøst) enn å bli sydd en stor rift bakover uten særlig bedøvelse). Jeg hadde nektet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regna med det var noen fornuftige her i kveld :) TIVA narkose? Aldri hørt om.. Får huske på det hvis det blir noen neste gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au... Jeg fikk pudental uansett i forbindelse med at tang ble tatt i bruk, så jeg kjente ingenting. Takk og lov for det skjønner jeg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jævlig ut... jeg hadde grad 4 og ble sydd på operasjonsstue med spinalbedøvelse... Noe skuffet over at jeg valgte å stå over epiduralen under fødselen når jeg uansett måtte ty til spinalbedøvelse etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti f....Det hadde jeg ikke godtatt..

 

Jeg hadde ruptur grad 3 og måtte i narkose. Til meg sa de at grad 3 og 4 rupturer skulle sys på operasjonssal i narkose (lett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg revnet, grad 3b, når eldstemann ble født. Fikk valget selv mellom å bli sydd på fødestua eller nede på operasjonsstua. Valgte det siste siden de da lovet meg mer bedøvelse. Var våken gjennom hele seansen, men fikk et eller annet slags "dop" intravenøst. Kjente hver gang de stakk gjennom huden med nåla da de sydde det siste utvendig, men akkurat overhuden var visstnok vanskelig å bedøve uten narkose. Kjente ikke all syingen lenger innover. Heldigvis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...