Gjest Sekretøsa Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Herregud, jeg kløøøøøøøøør! Skjønner jo at jeg må på apoteket i morra og kjøpe lusekur, men må hu være hjemme fra skolen i morgen da??
OsloMor Skrevet 14. februar 2011 #2 Skrevet 14. februar 2011 Eh, ja, den kuren må sitte i 12 timer, og lukter og er helt grusomt. Men, dreper lus og det er bra:). Prioderm, heter den jeg, barna og mannen brukte. Man må gjenta kuren uken etter. På lusfrittnorge.no så finner du mye info, jeg bestilte en spesiell lusekam derfra som fint får ut eggene også. Vanlig lusekam tar ikke eggene, bare lusene. Har du sagt ifra til alle i deres omkrets, det må du gjøre og be skolen om å sende ut brev til de andre foreldrene. Er du sikker på at ingen andre har det i familien? Lykke til, lus er et mareritt. Er enda ikke meg selv igjen!
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. februar 2011 #3 Skrevet 14. februar 2011 12 timer ja. Kan den brukes på dagen? Eller må den taes på natta? Skal sjekke linken etterpå, takk for det Skal si fra på skolen i morgen, men fikk skriv for 2 uker siden om at det var lus på skolen, så de har vel ikke tatt knekken på det. Hun har vært hos pappaen sin siden onsdag, så kan være hun har fått det der... Hun har 2 søsken som går i barnehage, kan være smitte derifra også... Jeg kløøøøøøøør!!
Wopi Skrevet 14. februar 2011 #4 Skrevet 14. februar 2011 Her hadde vi lus i sommer - et rent helvete om jeg får si det selv! Dra på apoteket i morgen tidlig, det første du gjør. Du må også sjekke og dobbeltsjekke og trippelsjekke så ingen andre i huset har det! Kuren skal sitte i håret i 12 timer, den stinker og håret ser helt fett ut. Så nei, du kan ikke sende henne på skolen. Jeg fikk helt hetta, og alle her tok lusekur (for sikkerhets skyld). Jeg vasket alle dyner, puter og alt sengetøy. Jeg vasket huset og frøys ned alt av hårstrikker og børster. Jeg var så sliten når dagen var over (gravid i 7. måned), men det var det verdt. Kunne legge meg i trygg forvissing om at vi ikke hadde lus mer. Kuren må gjentas etter 7 dager. Og du må bruke lusekam for å bli kvitt alle egg. Det er utrolig viktig at du gir beskjed til skolen. Jeg sjekker henne nå ca hver 14. dag med lusekam, for å være på den sikre siden. Huff, jeg er glad det ikke er oss nå. LYKKE TIL!
2barns mor Skrevet 14. februar 2011 #5 Skrevet 14. februar 2011 Nå begynte jeg også å kløøøøøøøøø. Sjekker barna, å spesielt jenta som har langt, tykt hår hver eneste gang hun vasker håret. Har heldigvis aldri vært noe i hus, men jeg får helt hetta bare jeg tenker på det.....
*Lissi* Skrevet 14. februar 2011 #6 Skrevet 14. februar 2011 Er bare den som har lus som skal ta kuren da. Vet om folk som har reist bort noen dager. Lus dør fort uten næring. Lykke til!
Lovemelikeyoudo Skrevet 14. februar 2011 #7 Skrevet 14. februar 2011 Jeg har fått lus jeg også!! Så sykt ekkelt! Er mange uker siden eldstejenta hadde det, så det har sikkert vært i håret mitt en stund=(
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. februar 2011 #8 Skrevet 15. februar 2011 Nå har vi kjøpt kur, og kam! Har gredd ut noen, men kan ikke si at det ser ut som om det er så mange? Nå aner jeg jo ikke når hun fikk disse da, men hun ble visst sjekket hos pappaen, fordi hun klødde så mye...så har vel hatt det i helga, stakkars. Men skal til legen med henne (for noe annet altså) etterpå, men har veldig veldig lyst å få oppi det klisset med en gang...kanskje lurt å vente litt. *grøss*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå