Gå til innhold

Hjelp.. står mellom to barnevogner! noen som kan bidra! I'm stuck!:)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Valg 1:

Emmaljunga Mondial Duo

+ jeg liker alle finessene med den

+ bagen er stor og romselig, må være plass til en varmetøy/voksepose da babyen skal gjennom en lang vinter

 

- hørt at den er tung

- jeg skal ha lys vogn. Dersom jeg velger monidal må jeg også ha lys på sportsdelen

 

Emmaljunga City Cross + Citybag

+ Jeg kan velge forskjellig farge på bagen og sportsdelen

+ den skal være mye lettere enn Mondialen

 

- litt mindre bag.Mulig det kan bli trangt utover vinteren.

- mindre finesser på bagen.

- hørt at den kan være litt "lav".

(jeg er 1.72 høy)

 

 

Råd mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke gå for Emmaljunga edge duo. Den har alle finessene til mondial, men er lettere! Jeg vet ikke om du kan velge ulike farger på bagdelen og sportsdelen da, men... Jeg har denne og er superfornøyd. Den er riktignok litt tyngre enn mange andre vogner, men den er stabil og robust, kommer fram overalt! og, den er ikke tyngre enn at du fint greier å løfte den inn og ut av bil hvis du er normalt utrustet med muskler ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Når har du termin? Jeg har en Sim kombi vogn som jeg skal bruke til høsten..den er på samme str som Mondial Duo vogna. Jeg brukte Simo med bagdel frem til sønnen var 11 mnd. SUPER god plass :)

 

Jeg har en Emmaljunga city cross med citybag som jeg skal bruke den første tiden, jeg har termin i Mars og vil ikke få behov for voksipose, for det er det absolutt ikke plass til med en baby oppi.

 

Grunnen til at jeg veksler mellom vognene er fordi storebror sover i Simo-vogna si i barnehagen...derfor bruker jeg emmaljunga den første tiden. Lykke til med vognvalg! Jeg vil i hvertfall ikke anbefale citycross hvis du får et høstbarn..med tanke på at bagen er ekstrem liten. Men vogna er en drøm å trille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har termin i september :)

og ja jeg vet jeg er tidlig ute..hehe.. men jeg har lyst på den limited edition som kommer i mars:) har derfor satt meg opp på venteliste..

 

Ja, jeg er litt redd citybagen skal være litt for liten og trang.. føler jeg må ha litt god plass i og med den skal holde gjennom hele vinteren :)

 

Men har null erfaring med baby og vogn, derfor er jo også litt usikker på hva som er greit å tenke på når man skal kjøpe.. liker mondialen veldig godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har emmaljunga mondial duo med classic understell. Er knallfornøyd og den er ikke tung å trille. Den er kjempelett. Litt stor og tung å få i bil, men det løste jeg ved å kjøpe en trille som kan brukes fra nyfødt som sentervogn f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg virkelig ikke anbefale deg citycross med bag siden du kommer til å få bruk for voksipose eller lignende utover høsten og gjennom den kaldeste vintern :) Kjekt å være tidlig ute :)

 

Jeg gav samme rådet til venninna mi som også skal ha i september, jeg viste henne at det var umulig å få plass til voksipose oppi bagen...

 

Duo-Edge er jo ei veldig fin vogn da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mondial duo med sportsunderstell og er kjempefornøyd med den. Helt super turvogn, og nei den er ikke tung. Det er viktig å ha riktig lufttrykk i dekkene, det er alfa & omega for å få bra trillekomfort, men det gjelder vel alle vogner med lufthjul.

Det eneste jeg måtte ha å utsette på den er at den er litt for stor for min lille bil, men har du en stor bil er det null problem.

 

Men nå ser jeg at du skriver du skal ha lys vogn... skal du ha mondial duo så kommer vel den bare i leatherette hvit eller creme hvis den skal være lys. Og det synes jeg ihvertfall er litt harry dessverre. Da ville jeg kanskje heller gått for edge duo som har mange flere valgmuligheter i farger. Jeg har til dags dato ikke helt skjønt hva som er forskjellen på edge duo og mondial duo selv om jeg har mondialen selv.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var å så på den creme leathrette i creme i butikken og syns ikke den var noe fin in real life. syns bildene så mye finere ut.

Nå har det kommet en limited edition i beige (som ser fin ut på bildene:))... så tror jeg har litt lyst på den fargen.. :) den er mørkere en creme leathretten (den var jo gul og jævlig) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere Citibagen til en baby født i September blir for liten ut over vinteren?? Er det en kjempebaby på vei eller? Bagen kan brukes til babyen er ca 6 mnd. Min gutt er forholdsvis stor, og vi byttet i november, da var han 5 mnd og vi har en kjempetykk hjemmelaget voksi. Han bruker fremdeles Citibagen å sove i inne og nå er han 8 mnd. Nå er den begynt å bli litt liten, men hadde det vært sommer kunne jeg faktisk fremdeles brukt den ute.

 

Det er ikke noe problem å la baby sove i sportsdelen heller, den kan legges helt ned. Jeg elsker min CityCross. Ingen punkteringer, en herlig liten traktor. Noe av det jeg synes var det gøyeste var at når jeg skiftet ut Citibagen med sportsdelen var det som å få en helt ny vogn.

 

Jeg har limited edt. 2010 - Creme leatherette citibag og svart sportsvogn.

 

Vognen er kjempesnerten å slå sammen, og med et lite knepp er den i bilen.

 

Men det er jo smak og behag da. De fleste foreslår sin egen vogn fordi de er fornøyd med den. Samtidig er det vanskelig å vurdere da de fleste andre ikke har brukt andre vogner. Med mine 153 var vel valget egentlig enkelt. Mondial og edge var jo utelukket, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemelding.. :)

jeg har faktisk ikke sett citybagen i virkeligheten, kun på bilder.. der ser den en del mindre ut.. men tenkte ta meg en ordentlig tittetur snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er faktisk like lange tror jeg, men Citibagen går innover nede ved beina, derfor virker den kortere.Du finner målene inne på emmaljngas nettsider :)

 

D bør gå i butikken og se og kjøre vognene. Lat også som du legger baby i bagen, du kjenner godt hvilken vogn som passer deg :) Selv skulle jeg ha mondial før jeg gikk i butikken. Da jeg kom dit var det ingen tvil om at det måtte bli CC :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...