Gå til innhold

Huff!! Er så bekymret for jenta mi!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har skrevet om det før også.

Hun har siden i høst vært plaget med skikkellig hodepine.Gråter og blir så kvalm at hun kaste opp. Kaster opp 1 gang,så er det litt bedre,akkurat som trykket i hodet blir mindre.

Disse "anfallene" kommer ofter og oftere.

Har vært hos legen,og hun ville vi skulle se det an,og om ting ikke ble bedre skulle vi få komme og få tatt prøver.

 

Noen som har noen tanker om hva dette kan være?

Hun har høy smerteterskel og sier ikke fra før hun har veldig vondt.

Vi venter på time til øyelege,helsesøster ville vi skulle det.

 

 

- Bekymret mamma -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første som slår meg er migrene, uten at jeg har noen erfaring med det.

 

Ellers vil jeg si at jeg hadde stått på som søren og krevd mr av hodet til barnet og om jeg ikke fikk det så ville jeg ha gjort det privat, på volvat feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også krevd å få det undersøkt skikkelig.

Men kan godt være migrene. Har det selv og kan bli kjempekvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes ikke godt ut nei.

Dattern min har vært plaget med akkuratt det samme det siste halve året. (Hun er 6)

Etter en hel rekke blod prøver viste det seg at hun hadde alvorlig jernmangel. Legen sa at det er mange barn som sliter med dette. Mange fler enn man kunne tro. Fordi enkelte barn er veldig ensformig i matveien og at barn har perioder hvor dem ikke vil ha ditt og ikke vil ha datt til middag... Dessuten er det bare 10% av all jernet man får i seg i løpet av en dag som faktisk blir tatt opp i tarmen. Så her er vi i full gang med flytende jern og sanasol hver dag. Etter bare få dager ble jenta mi merkbart bedre. Hun har mye mer energi, større matlyst og har omtrent ikke klaget på hodepine etterpå....

Undersøk om det kan være noe slikt!!!

 

Det er også mange barn som sliter med barne migrene....

Noter ned i en blokk hver gang hun får et "annfall". Og loggfør hva som utløste annfallet (i hvilke situasjoner) og ta det med til legen.

 

Lykke til og god bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen mente det ikke var migrene.

Skal ta tlf i morgen jeg og få henne inn :)

Hun ligger rett ut nå etter og ha kastet opp og grått masse.

 

Takk så mye for svar

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hun? Sønnen min er 8 år og har nylig fått konstatert migrene. Han har hatt hodepine ofte siden han begynte på skolen. Løp avgårde til optiker og fikk briller til ham, selv om synskorrigeringen han trengte var ubetydelig. Hjalp ikke med briller, og det siste halvåret har anfallene blitt verre, han må legge seg, kaster opp en gang, sover noen timer og er helt bra neste dag.

Jeg har funnet ut at han ikke tåler for eksempel røkte pølser, det trigger anfall. Det er mange matvarer som kan utløse migreneanfall, søk litt på nettet hvis du tror det kan være dette datteren din har.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å skrive at vi har blitt kjempenøye på guttungens leggetid, og følger med at han drikker mye vann gjennom hele dagen. Og det har hjulpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal dere sjekkes grundig. Be om å få tatt et MR bilde av hodet og utvidet blodprøver. Små barn skal ikke ha hodepine. Håper dere finner ut av det snart.. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 8,5 år.

Hun kommer ofte hjem fra skolen med vondt i hodet,så blir det bare verre utover ettermiddagen,så blir det skikkelig ille med gråting og oppkast.

 

Hun sovner også etterpå,og er bra igjen.Har hendt hun har lagt seg med litt vondt,og våknet med skikkelig vondt etter noen timer og kastet opp også.

 

Helsesøster mente hun så litt dårlig,men det var ikke så mye,men ville ha henne inn bare for og sjekke.

 

Håper legen finner ut av dette.

 

Takk for svar :)

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke villet bare se det an om det var min datter.

Stå på, ikke gi deg før de finner ut hva som feiler datteren din!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk skikkelig hodepinne da jeg ikke tålte laktosen i melka.

Trodde seriøst jeg skulle dø noen ganger og lå bare og vred meg.

Så test å kutte ut melka og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg synes faktisk at dette høres ut som migrene eller hodepine som kommer av muskelspenninger i nakken. Jeg fikk migrene som barn jeg gikk i 3 eller 4 klasse.

Har du prøvd osteopat? Jeg har god erfaring med osteopater og barn datteren vår har ikke migrene men mye muskelvondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et tantebarn som har det slikt. Det har vært utrolig mange runder hos lege pga. dette. Sendt hjem fra skolen pga. hodepine og kvalme. Kaster opp.... Har vært hos øyelege som mente hun trengte briller, ble henvist videre til spesialist i øyesykdommer som mente hun IKKE trengte briller. Har tatt MR av hodet som heldigvis var negativ. Vært på allergiutredning uten spesielle funn.

 

Drikker hun nok? det har de funnet ut at tantebarnet mitt ikke gjorde. Et barn er i ganske stor aktivitet gjennom døgnet, både på skole/barnehage og gjerne fritidsaktiviteter etterpå. De fikk også beskjed om å kutte all sjokolade og brus, da dette kunne gi slike "bivirkninger".

Det siste de er inne på nå er at hun faktisk reagerer på murstøv fra blokken der de bor.....

 

Skjønner godt at du blir bekymret, så ta henne med til lege å start utredning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det slik når jeg var liten.

Mye av grunnen var at jeg hadde dårlig samsyn og dybdesyn. Fikk briller og ble litt bedre. Senere fikk jeg "diagnose" barnemigrene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg, hadde jeg stått på og fått henne utredet på sykehuset. Da sjekker de alt, og eliminierer de farlige tingene først. Så vil de undersøke videre, teste forskjellige dietter, trekke inn eksperter om nøvendig osv.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har skrevet nedover her høres akkurat ut som min hodepine! Å det er utrolig vondt! Jeg passer på å drikke mye vann, ikke brus/saft, spis sunt og få frisk luft... Men noen ganger må jeg bare gi meg over.. Å det blir vondere og vondere til jeg kaster opp.. så blir det endelig bedre...

 

Jeg gikk til legen, fikk time hos nevrolog som mente det var spenningshodepine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...