Gå til innhold

Utleie av hus hvor det spøker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har arvet et hus hvor det spøker. Vil ikke gå i detalj her, men det er veldig mange som har vært der som opplever ting. Noen opplever ingenting i det hele tatt.

Det er ikke noe "ondt" som skjer der, men det kan være litt creepy for de som opplever det.

 

Vi skal på sikt pusse opp og flytte inn i huset selv, men tenker å leie det ut noen år først. Jeg har selv aldri opplevd noe som helst der, men mannen min er blant de som stadig opplever ting der.

Burde vi opplyse interessenter om det som skjer i huset? Er det uetisk å ikke si noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg vært på visning og huseier fortalte at det spøkte der så ville jeg tenkt at huseier var smårar og muligens litt for glad i vodka og så jeg ville ikke leid huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som tror veldig at det finnes mye mellom himmel og jord ville blitt veldig sint om det kom frem etter at jeg hadde flyttet inn. Jeg vil si at det er uetisk.

Man må få sjansen til å velge selv. Når det er sagt så kan det jo være at det er noen som virkelig ønsker å leie en leilighet som det kan spøke i da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktik sånn at om man er av typen som veldig lett føler og ser spøkelser så vil man oppleve dette omtert samme hvilket hus man bor i.

Jeg lever med det stort sett hvor jeg en bor eller er. Noen steder er selvfølgelig mer rolig en andre.

Og om de ikke normalt føler noe men alikevel tror vil du bare skape frykt og vaktsomhet mot den minste lyd om du sier noe.

Derfor bør du ikke si noe som helst.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med hun over i at du ikke bør si noe. Jeg er også av den typen som føler og ser noens tilstedeværelse. Jeg har også sett eller følt noen mange steder jeg har bodd eller overnattet - eller vært over tid. Det skremmer meg ytterst sjelden - er helt normalt for meg å se eller merke "spøkelser". Den eneste grunnen til at jeg ikke ville leid ut var hvis spøkelsene virket "onde" eller det føltes som de sendte ut dårlige energier. Jeg kan ikke mye om dette, men har et par steder følt noe som kjentes veldig ondt ut, og det er ikke godt og veldig skremmende. Det ene huset eide vi, og etter en episode som føltes veldig skremmende og truende, der jeg blant annet ble helt gjennomkald og ikke fikk tilbake varmen på flere timer, leide vi inn noen som skulle hjelpe de som gikk igjen over til den andre siden. Etter dette ble det mye roligere hjemme, og det føltes som vel anvendte 1500 kroner! Du kan jo gjøre dette før du leier ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...