Gå til innhold

Hva slags bilsete har dere kjøpt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser at Barnas Hus har tilbud på Brio bilsete, men er litt usikker på de testene jeg har lest. Ene testen jeg har lest får setet bra kritikker, i en annen får den heller dårlig kritikk. Er så usikker!

Vil uansett ha et sete med base.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er 20 % på babyshop denne uken på alle babyseter og baser..

 

Vi kjøpe sete noen uker siden. Britax med base.. :) vi må ha vanlig beltebase da det ikke er isofixfeste i bilen vår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kjøpt MaxiCosi Pebble med Familyfix. Den er visst best i test for 0-13 kg sist jeg sjekket.. Har hørt at Brio sin ikke er fullt så god uten base, og helt OK med ordentlig base. Det er litt dumt, i og med at vi kjøpte en Brio barnevogn, men vi valgte å heller ha et bilsete med god sikkerhet, enn å kunne ha det på vognen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

be safe isi sleep har vi! hadde et sånt et til sønnen min og for 4 år siden.. kjempe godt sete..veldig greit når man kommer fram dit man skal så kan man legge ned ryggen helt i ligge stilling.. greit så man slipper å flytte ungen vist den sover.. eneste minuset er at det er tungt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt Brio primo isofix, kjøpte den brukt og den ser helt ny ut, kjempefin og veldig bra etter testene. Den er med base og veldig trygg, kan ha den alle plasser i bilen, midten også. Kjøpte den for 500 kr så jeg føler vi har gjort et kupp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det setet jeg hadde tenkt til å kjøpe også, men mener jeg har sett test på Forbrukerrådet at det ikke var spesielt bra? Hvilken test har du lest? Er det kanskje forskjell om man fester det med isofix eller bare med belte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kan jeg spørre hvor dere kjøpte det og hva dere betalte? Har også registrert at Pebble er best i test, men synes det er relativt dyrt, spesielt med basen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga økonomien, så skal vi kjøpe brio primo, brukt av min manns søskenbarn da, men ikke så ille å kjøpe brukt når det er fra kjentfolk. Dette valgte vi fordi vår vokste ut av den minste stolen så fort, så da kjøper vi nytt sete etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt MaxiCosi Cabriofix med izofixbase, betalte 2390kr på barnas hus. Vi har hatt BeSafe izisleep før, men var veldig lite førnøyd med det etter det var ferdig brukt så vi solgte det videre. Forferdelig tungt å bære med seg, og klumpete. Lekkert å se på å funksjonen med å kunne legge ned ryggen er jo super, men den ble alt for upraktisk for oss. Så jeg anbefaler å kjøpe et sete som ikke er så tungt, så derfor har vi nå valgt MaxiCosi. Hadde veldig lyst på Peddel den nye til MaxiCosi, men å betale nesten 3600kr for noe som vi sist bruke i 9/10mnd. Da kjøper jeg heller noe annet jeg har lyst på for de 1200 kr jeg slapp unna med =) Dessuten har Cabriofix vært testvinner før, så sikkerheten er ikke dårligere pga av en ny modell, men nytt designe. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha Brio sitt sete, det har vi brukt til storebror og det skal brukes igjen. Tror ikke man skal henge seg for mye opp i disse testene jeg da...dessuten når vi kjøpte setet vårt var det nytt på markedet og en avde beste i testen...så det varierer fra år til år....vi har base med isofix. man får også tenke at alle seter som selges i Norge er jo godkjent til frakting av baby i bil....kan anbefale brio sitt jeg hvertfall....babyen sitter veldig bra i det setet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar dere :-)

Har nå bestemt at vi kjøper Maxi Cosi Cabriofix, slik de fleste av dere har gjort! Har funnet ut at det er et av de letteste setene på markedet, pluss at det har vunnet mange priser opp gjennom årene, OG i tillegg kommer det et adapter i April som gjør at man kan feste det på Emmaljunga vogner. Da var jeg solgt. Nå skal jeg bare shoppe rundt for beste prisen på setet og Isofix basen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at vi også gåt for det :) Spesielt etter at du sa at det kommer adapter til å feste på Emmaljunga-vogner! Hadde ikke hørt om dette før. Si fra hvis du finner en god pris da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vi kjøpte Emmaljunga vogna vår av (i Sverige) sa at adapteret kommer i april, og det passer jo perfekt :-) Skulle visst koste rundt 400 kr, så det er jo ikke avskrekkende.

Bestilte akkurat Maxi Cosi bilsete nå, på www. babycare.no

Der har de tilbud nå på setet og easyfix base til 2599. Frakt er bare 104 kr, så totalt kom det på 2703. Blir levert med Tollpost på døra, så eneste aberet er at du må være hjemme på dagtid da. Er den beste prisen jeg har funnet per i dag, så da turte jeg ikke vente lenger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva måtte dere gi for emmaljunga vogna i Sverige da? Hvilken vogn var det forresten??

 

Vi har tenkt å kjøpe edge duo, eller mondial! Men har ikke kommet så langt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi kjøpte Britax barnesete, er best i test i en av testene hvertfall, ikke så tung å bære. Pluss med den var at om det var en kolisjon fra siden så blei 25 % kolisjonsstyrken borte pga en dings på siden som ikke andre seter har. Også var det 5 punkt seler som gjør at føttene også blir festet og er mye bedre ved kollisjon. og hodestøtten var mye bedre, den ga bedre støtte og ved en kollisjon så fulgte den hode, så det kunne redusere nakkeskader... og kunne bevege hodestøtten etter hvert som barnet vokser....

 

 

Vi syns sikkerheten til barnet var viktigst så vi valgte det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en Edge Duo med classic understell. Den kostet 7990 svenske, og da får man med stelleveske og regntrekk.

Hadde lurt på Mondial eller City cross også, men synes Edge'n ble best for oss. Er så fornøyd, den er så fin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor i sverige fikk dere den prisen på emmaljunga vogna?? Jeg har forhørt meg flere steder over grensa, og ingen kom til den prisen. Nå er det mondial vi skal ha, så kan jo være at den er dyrere da..

billigste vi fant var til 8050 norske kroner.. og det var den skinnvogna.

Men vi kjøpte den i norge da det er lengre garanti i norge og man slipper å kjøre så langt hvis det er noe galt med vogna.

 

Vi skal ha mondial limited edition beige beauty og betaler ca 8600 kr for den i norge ( med stelleveske, regntrekk og myggnetting). i sverige så var det over 9000 for den, og umulig å få tak i da vi ikke kunne bestille en limited edition utgave..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte vår på Kattis Babyshop i Strømstad. Virket som 7990 SEK var temmelig standard pakkepris. Så på kontoutskriften etterpå at det kom på 7200 NOK. De i skinn er nok litt dyrere, men aner ikke hvor mye. Ring dit og sjekk da vel :-)

Jeg så samme vogn som vi kjøpte på Babyshop her i Norge i stad, og den kostet 7990 NOK. Og det var da uten stelleveske og regntrekk. Tror Rudo tar det samme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt langt å reise fra lillehammer til strømstad for å kjøpe vogn.. kjipt hvis det skal være noe med vogna og må reise helt dit for å klage.. :)

Regntrekket er alltid med i prisen.. den er med understellet..

men ikke alle steder man får med stelleveske da..

I norge er det 200 kr forskjell på stoffvogn og skinnvogn.. så er ikke store forskjellen..

 

Hun ene jeg snakket med i sverige var i Arvika. hun kunne ikke skjønne at jeg fant vogn i norge som kostet mindre enn den i sverige.. og hun nektet å gi med stelleveska..

 

så vogna kostet 7990 svenske der også, men så måtte man betale 1000 kr for stelleveska.. så ble da 8150 norske..

 

så er nok veldig opp og ned med priser..

men vi har fått tak i den vogna vi vil ha.. så er veldig fornøyd selv om den kostet litt mer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...